Alarminstallatie integratie in KNX

Aankondigen nieuwe producten, beurzen, kan je hier kwijt.
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Alarminstallatie integratie in KNX

Bericht door Dré »

Ik heb er zelf nooit over nagedacht om een deur of raam twee keer te laten detecteren.
Dit komt misschien ook omdat ik zelf ook werkzaam ben in beide takken (en domotica & inbraak) en beide ook zelf in de hand heb dus.
Maar ik zou het anders ook niet zo heel snel gaan doen, omdat je ook twee keer zo veel werk hebt, zoals het leidingwerk/bekabeling en het monteren van alles.
Anderzijds, je hebt het dan wel volledig gescheiden van elkaar, wat ook een voordeel kan zijn.

Wel zou ik altijd als je het gaat combineren, kiezen om de sensoren (deuren/ramen, bewegingsmelders) altijd eerst naar het inbraak laten lopen.
grindal
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 16:34

Re: Alarminstallatie integratie in KNX

Bericht door grindal »

2 contacten is ook een optie, maar volgens mij zijn er weinig mensen die dit effectief zo uitvoeren.

Meestal worden de "knx" contacten naar een meervoudige input module gekoppeld, dus 2x kost van contacten en 2x kost van een kabel tot aan je verdeelbord.
Als je in de omgeving bv knx schakelaars gebruikt zijn er sommige module's die wel een extra input kunnen inlezen of bv per kamer / verdiep een bus-imput module te voorzien om wat meters kabel te besparen...

voor mij is "knx" / domotica juist de bedoeling om verschillende technieken te integreren met elkaar door gebruik te maken van nieuwe techieken / interfaces.
Plaats reactie