KNX job en markt

Aankondigen nieuwe producten, beurzen, kan je hier kwijt.
Plaats reactie
KNX2015
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 16 feb 2015, 08:18

KNX job en markt

Bericht door KNX2015 »

Hoi iedereen,

ik ben bezig met het leren van het programmeren en de visualisatie van KNX en studeer binnenkort af.

Ik heb opgemerkt dat je als KNX programmeur niet veel jobs op VDAB kunt vinden en je misschein daarom beter een zelfstandige zaak kan starten.

Ik ben nieuwsgierig om te weten of je als programmeur, met een éénmanszaak, genoeg klanten kunt verwerven; dus zeg maar hoe de arbeidssituatie is.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!
cevers
Berichten: 183
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 20:12

Re: KNX job en markt

Bericht door cevers »

Kwa werk is er meer dan genoeg vraag. Maar voor alleen KNX niet binnen een bedrijf, je moet tegenwoordig veel meer kunnen. De tijd van mensen die maar 1 ding doen bij bv een installateur is lang voorbij :mrgreen:

Voor jezelf beginnen is mogelijk maar moeilijk zonder de juiste contacten. Meeste bedrijven hebben of zelf programmeurs of werken al lang samen met eentje. Meeste mensen die ik ken die voor zichzelf werken hebben meestal eerst ervaring opgedaan en daarna pas voor zichzelf.

Probleem is namelijk dat een KNX installatie voor het grootste gedeelte installatiewerk is, wat al in de beginstadia van een ontwerp moet worden besloten. Dus als je zelf begint moet je eigenlijk installateur en KNX programmeur zijn ;)

Edit: gezien de rest van je posts zou ik eerst een hoop ervaring opdoen bij een installateur. Bedoel het niet rottig, maar eerst moet je echt de basis dingen onder de knie hebben.
Plaats reactie