Renson qbus en KNX

Aankondigen nieuwe producten, beurzen, kan je hier kwijt.
Plaats reactie
Georg
Berichten: 3
Lid geworden op: do 19 dec 2013, 15:30

Renson qbus en KNX

Bericht door Georg »

Beste,

Wij zijn de weinig enthousiaste bezitters van een Renson Healthbox II. Renson ondersteunt maar één domoticasysteem : QBUS. Andere domotica systemen moeten het doen met vier schakelingen : boost, intelligente sturing, eco en nacht.

Qbus : http://dam.renson.eu/Sites/A/Public_Pub ... ding=UTF-8" onclick="window.open(this.href);return false;
Andere : http://dam.renson.eu/Sites/A/Public_Pub ... ding=UTF-8" onclick="window.open(this.href);return false;

Heeft er iemand weet van een (liefst goedkope) oplossing om de Renson toch intelligent aan te sturen ?

Aan alle anderen : koop geen Renson als je geen Qbus hebt :)

Met vriendelijke groeten,

Georg
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: Renson qbus en KNX

Bericht door egfdevos »

Voor die paar cent dat Qbus maar goedkoper is in vergelijking met KNX. Ga ik die nooit toepassen gelukkig.
Volgens mij kom je dat systeem ook "bijna" uitsluitend in België tegen.
Edwin
Slyke
Berichten: 13
Lid geworden op: za 09 aug 2014, 22:56

Re: Renson qbus en KNX

Bericht door Slyke »

En heeft Duco, de concurrent van Renson, een KNX-interface?
Enfin, concurrent... in werkelijkheid is dit dezelfde familieclan...
grindal
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 16:34

Re: Renson qbus en KNX

Bericht door grindal »

Niet echt... ik heb zelf enkel de aansturing gekoppeld met een 4-kanaals actor, de feedback heb ik (nog) niet aangesloten gezien je hier moet opletten met spanningen ed....

Vorig jaar heb ik nog geïnformeerd of men ook voor de HBII een kno interface zou uitbrengen, maar dit was toen nog niet het geval....
Wat ik eigenlijk wel vreemd vind, want de zogezegde draadloze bediening werkt volgens mij wel via het KNX RF protocol...
Slyke
Berichten: 13
Lid geworden op: za 09 aug 2014, 22:56

Re: Renson qbus en KNX

Bericht door Slyke »

grindal schreef:Wat ik eigenlijk wel vreemd vind, want de zogezegde draadloze bediening werkt volgens mij wel via het KNX RF protocol...
Inderdaad, staat ook ergens op hun site of facebook te lezen dat ze het KNX RF protocol gebruiken.

Maar waarschijnlijk hebben ze daarna een exclusieve deal gesloten met qbus, waardoor ze KNX ondersteuning hebben laten vallen...
Dom natuurlijk...
Plaats reactie