Voorstellen

Aankondigen nieuwe producten, beurzen, kan je hier kwijt.
Plaats reactie
oNNoZeLe
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 09:52

Voorstellen

Bericht door oNNoZeLe »

Ik kon niet echt een plek vinden waar ik mij kon voorstellen / introduceren, vandaar maar met deze post.. Mod maar weg als ie niet goed staat :)

Sinds een paar dagen lid van het forum.. En heb sinds een half jaar ongeveer Berker spul in huis.

gezien het feit dat ik mijn bestaande woning langzaam aan het ombouwen ben naar EIB heb ik nog niet veel in huis maar 2010 zal revolutie brengen.

Wat ik wel heb,
Master Control
een paar dimmers en een paar actors.. voor buitenverlichting

Daarkomen dit jaar bij:
aansturing binnenverlichting
weerstation
aansturing screens (Harol)
aansturing rolluiken
een 6 tal B.IQ met display en IR
een 3 tal B.IQ zonder display en zonder IR
verwarming aansturing (ABB kleppen)
daarnaast ben ik aan het stoeien met de Gira Homeserver 3 setup volgens de Roel Broersma oplossing.

Ik doe het programmeren redelijk zelf in ETS3 en anders heb ik iemand in de buurt die kan helpen :D

Groet koen
G-boy remote
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 26 mar 2010, 13:36

Re: Voorstellen

Bericht door G-boy remote »

Hi oNNoZeLe,

Ik heb zelf ook het Roel artikel even doorgenomen, en ik ben even benieuwd hoever jij er al mee staat.

Van mijn zijde kan ik een 10tal jaar EIB/KNX programmatie ervaring voorleggen met ongeveer een 80-tal afgewerkte projecten met gebruik te maken van alle mogelijke merken (Gira/ABB/Merten/Berker/L&S/hitachi & daikin klima koppelingen/.......). Dus indien je wat help nodig hebt weet je me te vinden. tevens heb ik ongeveer een 10-tal projecten met Homeservers staan (onder andere bij mij thuis)

Groeten,

G-boy
Gebruikersavatar
Keybone
Berichten: 40
Lid geworden op: za 21 feb 2009, 14:05
Locatie: Overijse

Re: Voorstellen

Bericht door Keybone »

Hey,

Ook toevallig, ben eveneens bezig met het Roel-projekt :lol:

Maar dan wel op virtueel vlak (VMware), alleen het grootste nadeel is, ik ben niet echt een LINUX man (spijtig genoeg).

Als er iemand mij een VmWare image kan bezorgen (incl. Roel's make-over), graag en wil dezelfde image met alle plezier sharen via een FTP server of website.

Grtz.
ligth011
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 07:58

Re: Voorstellen

Bericht door ligth011 »

oNNoZeLe schreef:Ik kon niet echt een plek vinden waar ik mij kon voorstellen / introduceren, vandaar maar met deze post.. Mod maar weg als ie niet goed staat :)

Sinds een paar dagen lid van het forum.. En heb sinds een half jaar ongeveer Berker spul in huis.

gezien het feit dat ik mijn bestaande woning langzaam aan het ombouwen ben naar EIB heb ik nog niet veel in huis maar 2010 zal revolutie brengen.

Wat ik wel heb,
Master Control
een paar dimmers en een paar actors.. voor buitenverlichting

Daarkomen dit jaar bij:
aansturing binnenverlichting
weerstation
aansturing screens (Harol)
aansturing rolluiken
een 6 tal B.IQ met display en IR
een 3 tal B.IQ zonder display en zonder IR
verwarming aansturing (ABB kleppen)
daarnaast ben ik aan het stoeien met de Gira Homeserver 3 setup volgens de Roel Broersma oplossing.

Ik doe het programmeren redelijk zelf in ETS3 en anders heb ik iemand in de buurt die kan helpen :D

Groet koen
van de abb kleppen heb ik er nog 10 van liggen (laagspanning)
G-boy
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 26 mar 2010, 13:35

Re: Voorstellen

Bericht door G-boy »

Hi Keybone,

Aan een Linux distributie voor VMware kan ik je evntueel wel aanhelpen. Maar een volledig werkende versie van de Roel's make-over heb ik geen mirror.
En inderdaad ik zelf ben ook niet zo een crack op linux vlak.

Eigenlijk ben ik ook meer geïnteresseerd om naast het virtuele een hardware oplossing samen te bouwen die ik in mijn elektrische kast kan inbouwen zoals een 'echte homeserver' om deze dan te vergeten! :D

Ik heb ook al verschillende andere mogelijkheden uitgeprobeerd zoals een Facility Pilot/EIBVision/Homeconnect (uit Croatië) en nog enkele andere, maar eigenlijk blijft de homeserver er toch nog altijd met kop en schouder er boven uitsteken.
Ik ben benieuwd of er iets nieuws op Light & Building gaat worden gepresenteerd door Gira. In ieder geval 2400 euro (zonder prgrammatie) is zeer veel geld en ik heb zelf kunnen vaststellen dat er in een HS eigenlijk maar voor een 300-400 euro materiaal zit. Schandalig!!!!!

G-boy
oNNoZeLe
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 09:52

Re: Voorstellen

Bericht door oNNoZeLe »

Zo,

weer even terug..

De homeserver heb ik weer even over de schutting gegooid.. Das wel mooi als het allemaal vitrueel is :D

De rest van het huis is nu bijna voorzien met eib en ben druk met aanlsuiten en programmeren van b.iq e.d.

Het weerstation van Berker valt mij echt tegen.. In productkwaliteit gesproken dan, het is gewoon plastic.. daar waar zij toch hele mooi design/kwaliteit naam hebben is dat ding echt *slecht*..
Ik hoop dat het in zijn "gegevens kwaliteit" niet tegenvalt..

De eerst volgende aankoop zal een el-cheapo EIB IP zijn, want zonder dat ding heeft een homeserver etc. geen zin natuurlijk.. De dure varianten zijn allemaal zo duur als je ziet wat je kunt doen met de homeserver en een "minder intelligente" ip module..

De verwarmingsklep heb ik geschonken gekregen voor mijn verjaardag, hahah.. dus die inmiddels ook in the pocket..

Oja, de "oplossing" van de afstandsbediening vind ik ook nog een beetje tegenvallen.. Als je B.IQ maar 3 rockers heeft dan kun je "maar de helft" (nuanceren aub) van de knoppen op de remote gebruiken..

Zo, nu ga ik even bijlezen over de andere topics..
jsds
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 05 jul 2010, 22:24

Re: Voorstellen

Bericht door jsds »

Gewoon om even te laten weten dat het verhaal over de homeserver van Roel Broersma wel degelijk werkt. (CentOS i386) Ik heb dit draaiend en 100% werkend (virtueel op parallels op mijn Mac). Als iemand hier vragen over heeft reageer je maar. Zonder linux-kennis wordt het moeilijk (lees: niet realiseerbaar).

Sowieso moet je over een KNX router beschikken want als je EIBD wil combineren met de homeserver heb je zelfs 2 (virtuele) machines nodig omdat ze naar het zelfde multicastadres luisteren. Erg leuk om zelf mee te experimenteren maar natuurlijk nooit bruikbaar bij klanten. Nu wat verder verdiepen in Gira Homeserver Expert, dat is ook een serieuze uitdaging :)
zass
Berichten: 50
Lid geworden op: vr 22 okt 2010, 15:03

Re: Voorstellen

Bericht door zass »

Hallo allen.
Ook ik ben nieuw op het forum en ben mij sinds kort aan het inlezen over KNX/EIB. Volgend jaar betrek ik een nieuwbouwwoning en wil daar graag een volledig KNX systeem installeren. De homeserver oplossing vind ik zeer interessant, linux ervaring is er redelijk dus dat zal geen punt worden.
Wel heb ik een vraag over de homeserver software: kan deze enkel Gira actoren/sensoren etc aansturen of ook van de andere bekende merken? Zoals ABB, Jung, Hager etc.
Ik ga binnenkort aan de slag met een proefopstelling, ik ben benieuwd!
Bedankt allemaal, zeer interessant forum en veel informatie en hulp. Ik kom zeker vaker terug.
Wijnand
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 14 aug 2009, 20:00

Re: Voorstellen

Bericht door Wijnand »

De homeserver werkt volgens het KNX protocol en daar kan je alle merken aan hangen. Dus hoeft niet alleen Gira te zijn
Plaats reactie