ETS5

Aankondigen nieuwe producten, beurzen, kan je hier kwijt.
Plaats reactie
Capaburro
Berichten: 79
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 18:25

ETS5

Bericht door Capaburro »

is er ergens documentatie beschikbaar over ETS5 ?
Ik zou daar graag mee leren werken tijdens mijn verlof de komende weken.
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: ETS5

Bericht door Dré »

Dan zou ik beginenn met dit: http://wbt5.knx.org/?lang=nl
Capaburro
Berichten: 79
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 18:25

Re: ETS5

Bericht door Capaburro »

Heb ik idd gedaan maar zoek naar meer uitgebreide handleiding.
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: ETS5

Bericht door egfdevos »

Meer is ETS eigenlijk niet.



De moeilijkheid zit hem in de busdeelnemers.
Edwin
Capaburro
Berichten: 79
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 18:25

Re: ETS5

Bericht door Capaburro »

Welja, ik wil nu in mijn huidige project een verlichting bijvoegen in de alles-uit.

Ik heb dit geprobeerd door deze verlichting te slepen naar het groepsadres van de alles-uit en vervolgens te downloaden (laatste optie gekozen dat hij alleen het programma zou downloaden) maar ik zag dan dat hij ineens een 10-tal regels klaarzette om te downloaden wat ik raar vond en dus gecancelled heb. Door die cancel actie werkte mijn 16-voudige actor niet meer (en dus al mijn verlichting dus een avond in het donker gezeten). Electricien moeten bellen om die actor opnieuw te downloaden vanop afstand (zelf niet meer aangedurfd) en tegen mijn voeten gehad dat ik beter eerst opleiding zou volgen voor ik dit doe. :?

In ETS3 deed ik die dingen ook gewoon zelf maar ging hij alleen hetgeen ik aangepast had downloaden, dat werkt nu precies anders?
Moest iemand het zien zitten om mij hier even wat snelle wegwijs in te maken (evt via teamviewer en de telefoon) mag hij mij altijd even contacteren :)
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: ETS5

Bericht door egfdevos »

Dat werkt nog steeds hetzelfde.
Waarom hij dan een aantal gaat programmeren is mij een raadsel.
Waarschijnlijk dat je de lijn geselecteerd had en niet de bedoelde busdeelnemer.
Edwin
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: ETS5

Bericht door Dré »

Dit
egfdevos schreef:Dat werkt nog steeds hetzelfde.
Waarom hij dan een aantal gaat programmeren is mij een raadsel.
Waarschijnlijk dat je de lijn geselecteerd had en niet de bedoelde busdeelnemer.
En is het niet zo dat je het project geïmporteerd hebt, en je alle deelnemers geselecteerd had? Wanneer je dat doet en je hebt vanaf dat moment (na import) de module niet eerder gedownload (gegevens er naar toe gestuurd) gaat hij er volgens mij van uit dat de module's niet up to date zijn en wil hij dus naar alle modules de wijzigingen sturen. (maar dit kan ik mis hebben).
Capaburro
Berichten: 79
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 18:25

Re: ETS5

Bericht door Capaburro »

Dat lijkt me de meest plausibele uitleg omdat ik het project geïmporteerd heb en vanaf die pc is er nog nooit iets gedownload omdat de electricien op zijn eigen pc werkt. Maar kan je dit dan niet voorkomen?
En eigenlijk had hij mij dit wel even kunnen zeggen ook ipv mij tegen mijn voeten te geven nadat ik hem uitgelegd had wat er gebeurd was.
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: ETS5

Bericht door egfdevos »

Ik werk nog voornamelijk met ETS4 kan sommige dingen daarom niet met zekerheid zeggen.

Van ETS4 weet ik dat de status (Adr Prg Par Grp Cfg) ook na een import meestal meegenomen word.
Al zou deze niet correct zijn meegenomen dan nog zou ETS5 niet zelf mogen bepalen om busdeelnemers bij een download toe te voegen. Dat zou ook totaal niet logisch zijn.
Edwin
Joep
Berichten: 126
Lid geworden op: zo 03 mar 2013, 12:16

Re: ETS5

Bericht door Joep »

Capaburro schreef:
vr 09 dec 2016, 13:49
Welja, ik wil nu in mijn huidige project een verlichting bijvoegen in de alles-uit.

Ik heb dit geprobeerd door deze verlichting te slepen naar het groepsadres van de alles-uit en vervolgens te downloaden (laatste optie gekozen dat hij alleen het programma zou downloaden) maar ik zag dan dat hij ineens een 10-tal regels klaarzette om te downloaden wat ik raar vond en dus gecancelled heb. Door die cancel actie werkte mijn 16-voudige actor niet meer (en dus al mijn verlichting dus een avond in het donker gezeten). Electricien moeten bellen om die actor opnieuw te downloaden vanop afstand (zelf niet meer aangedurfd) en tegen mijn voeten gehad dat ik beter eerst opleiding zou volgen voor ik dit doe. :?

In ETS3 deed ik die dingen ook gewoon zelf maar ging hij alleen hetgeen ik aangepast had downloaden, dat werkt nu precies anders?
Moest iemand het zien zitten om mij hier even wat snelle wegwijs in te maken (evt via teamviewer en de telefoon) mag hij mij altijd even contacteren :)
Hoeveel uitgangen heb je in dit GA voor de functie "alles uit" gesleept en nog belangrijker: op hoeveel verschillende busdeelnemers kom je uit als je in het lijstje van de door jou toegevoegde uitgangen kijkt?

Als je namelijk met de rechtermuisknop op je GA klikt en daar kiest download > applicatie worden ALLE busdeelnemers die in dit GA toegewezen zijn in de lijst om te programmeren gezet.

Tot zover mijn poging tot het meedenken over het probleem ;)
Plaats reactie