KNX aan toegangscontrole koppelen

Aankondigen nieuwe producten, beurzen, kan je hier kwijt.
Plaats reactie
LouisG
Berichten: 3
Lid geworden op: do 31 dec 2015, 03:26

KNX aan toegangscontrole koppelen

Bericht door LouisG »

Ik ben mijn nieuw gekochte woning aan het verbouwen en volledig naar knx aan het overzetten, maar nu loop ik vast op volgend probleem:

Ik heb een toegangscontrolesysteem van CDVI met verschillende badge/code lezers, allemaal met een wiegand uitgang. Momenteel werkt alles standalone met ATRIUM controllers, bv reader aan het hekken schakelt het hekken, de reader aan de werkplaats opent de poort aan de werkplaats.

Bedoeling zou echter zijn dit in de KNX te integreren, dit wil zeggen dat ik dus de badgecodes moet omgezet krijgen naar groepsadressen.
Eerst had ik gedacht om de ATRIUM controllers er uit te halen en een WIEGAND-KNX interface te plaatsen aan elke reader en zo de badgecodes naar een groepsadres om te zetten om door de knx verwerkt we worden. Echter na contact gehad te hebben met enkele verdelers merken blijkt dat een wiengand-knx interface niet bestaat/zeer moeilijk te verwezelijken is.
Iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen? Hoe word een toeganscontrolesysteem over het algemeen gekoppeld aan de knx?

Alvast Bedankt
Louis
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: KNX aan toegangscontrole koppelen

Bericht door egfdevos »

Zomaar een gedachte.
Waarom niet in elke ATRIUM controller een KNX-I/O-module plaatsen?
Edwin
LouisG
Berichten: 3
Lid geworden op: do 31 dec 2015, 03:26

Re: KNX aan toegangscontrole koppelen

Bericht door LouisG »

Dat zou inderdaad gaan moest ik de enige gebruiker zijn met alle toegangsrechten,
Echter is het zo dat er ook loodsen staan op mijn domein die verhuurd zijn aan verschillende mensen.
Als ik met mijn badge binnenkom mogen de cameras uitgeschakeld worden en mag mijn voordeur ontgrendeld worden,
Echter als iemand van de huurders aankomt mag hij/zij bv in zijn eigen gehuurd gedeelte maar niet in andere delen, ook enkel kan hij/zij enkel gebruik maken van de eigen stopcontactenen verlichting, de rest blijft uitgeschakeld, enz.
Een simpele I/O module gaat hier dus niet werken, ik ga specifieke acties moeten koppelen aan specifieke badges dus moet ik de badgenummers op de bus krijgen.
Ik heb zitten denken van de wiegand readers te vervangen door RS485 readers en daar een rs485-KNX interface aan te hangen, maar tot nu toe zijn er geen fabrikanten die mij kunnen aangeven als dit zou werken of niet (daar meeste van deze systemen in master-slave opstelling dienen te staan)
Plaats reactie