Tutorial / How-to

Aankondigen nieuwe producten, beurzen, kan je hier kwijt.
genie
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 03 dec 2012, 09:37

Re: Tutorial / How-to

Bericht door genie »

Topfly

zou je de EIB Handbook & Silver bible nog een keer willen uploaden aub ?

Ben een beginnende KNX\EIB-er

alvast bedankt

Genie
mzungu100
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 11 nov 2009, 19:40

Re: Tutorial / How-to

Bericht door mzungu100 »

Als beginnende knx-er kan je ook ten rade bij:
http://knx.dyndns-wiki.com/


mvg

Paul
TopFly
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 03 feb 2010, 00:48

Re: Tutorial / How-to

Bericht door TopFly »

genie
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 03 dec 2012, 09:37

Re: Tutorial / How-to

Bericht door genie »

Bedankt topfly
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Tutorial / How-to

Bericht door Dré »

TopFly schreef:Bouw uw eigen Gira Homeserver:

http://www.roelbroersma.nl/index.php/20 ... homeserver

Het lijkt te werken. Succes
Ik wilde dit gaan proberen om er wat meer in thuis te komen, heb zelf een erg beperkt domotica systeem, op 1 kamer maar, maar kan daar door wel het een en ander proberen, heb al wel een JUNG Facility Panel 9'' mogen programmeren en proberen en dat heb ik ook op deze installatie gedaan. Maar ik wil graag een beetje thuis komen in de GIRA Homeserver, maar daar heb ik nu geen 2500 euro voor over, daar is mijn installatie te klein voor.

Iemand die mij misschien op weg kan helpen met het oude installatie bestand er van, bij de nieuwe loop ik namelijk vast omdat het nu anders in elkaar steekt, zie punt 4 en 5, wanneer ik mijn huis vol heb met KNX zou ik zeker een homeserver aanschaffen als ik onder andere hier zo lees wat je er mee kunt doen.
PM mag uiteraard ook
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Tutorial / How-to

Bericht door 747driver »

In DU is versie 4 te koop voor €1730
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Tutorial / How-to

Bericht door Dré »

747driver schreef:In DU is versie 4 te koop voor €1730
Dat valt op zich best mee voor dat ding, ik houd het in de gaten.
Maar voor nu is het voor mij toch te duur, ik weet namelijk nog niet of ik de installatie kan en ga uitbreiden en voor wat ik nu heb heeft het me nog geen 1730 euro gekost.
Dus wil het graag eerst even proberen met de oude versie, om er weg wijs in te worden.
oNNoZeLe
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 09:52

Re: Tutorial / How-to

Bericht door oNNoZeLe »

Dré is het je al gelukt?

of waar "hang" je?

Ik heb een vmware player hs4 versie die ik wel voor je wil preparen naar het juist ip en een dummy project..

Maar basis kennis van vm is wel wenselijk.

groet koen
Joep
Berichten: 126
Lid geworden op: zo 03 mar 2013, 12:16

Re: Tutorial / How-to

Bericht door Joep »

Dré schreef:
TopFly schreef:Bouw uw eigen Gira Homeserver:

http://www.roelbroersma.nl/index.php/20 ... homeserver

Het lijkt te werken. Succes
Ik wilde dit gaan proberen om er wat meer in thuis te komen, heb zelf een erg beperkt domotica systeem, op 1 kamer maar, maar kan daar door wel het een en ander proberen, heb al wel een JUNG Facility Panel 9'' mogen programmeren en proberen en dat heb ik ook op deze installatie gedaan. Maar ik wil graag een beetje thuis komen in de GIRA Homeserver, maar daar heb ik nu geen 2500 euro voor over, daar is mijn installatie te klein voor.

Iemand die mij misschien op weg kan helpen met het oude installatie bestand er van, bij de nieuwe loop ik namelijk vast omdat het nu anders in elkaar steekt, zie punt 4 en 5, wanneer ik mijn huis vol heb met KNX zou ik zeker een homeserver aanschaffen als ik onder andere hier zo lees wat je er mee kunt doen.
PM mag uiteraard ook
Ik heb de site van roelbroersma een tijd geleden ook gevonden en heb hier ook mee geëxpirimenteerd en heb na een hoop proberen het voor elkaar gekregen om zelf een homeserver te bouwen (nu heb ik wel een "echte" homeserver)

Ik had hem echter niet als een virtuele machine geinstalleerd maar op een simpele mini itx pc met een via epia bordje.

Ik was in totaal ongeveer 6 tientjes kwijt aan materiaal (pctje + 2x een ide flashdisk van 256 mb)
Plaats reactie