Aan de slag als EIB-KNX installateur

Aankondigen nieuwe producten, beurzen, kan je hier kwijt.
Plaats reactie
elkristo
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 17 feb 2010, 10:07

Aan de slag als EIB-KNX installateur

Bericht door elkristo »

Ik ben een cursus domotica technicus (teletast,niko,gardy,eib-knx komen aan bod) aan het volgen bij syntrawest.
Daarna ben ik eventueel nog van plan om de cursus KNX-eib te volgen bij de VDAB. Ik heb ook een A2 elektriciteit
en een half jaar werkervaring als technicus beveiligingssystemen.
Veel vacature's zijn er bij de vdab niet te vinden voor EIB-KNX, is het mogelijk met deze opleiding werk te vinden?
Wijnand
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 14 aug 2009, 20:00

Re: Aan de slag als EIB-KNX installateur

Bericht door Wijnand »

Persoonlijk vind ik EIB/KNX cursussen leuk bedacht, maar daarna kan je er niet echt veel mee, omdat elke fabrikant z'n eigen deelnemers heeft. Ook heeft elke deelnemer z'n eigen "verhaal". de een kan weer meer or weer iets anders dan de andere. De basis cursus is een goed begin om te leren omgaan met ETS en de basis te leren, maar daarna is het echt puur praktijkervaring. Ik had het geluk dat ik op m'n werk er mee aan de slag kon gaan en zo een hoop heb geleerd. Maar elke klant heeft zo weer z'n wensen en fabrikant voorkeur, dus is het vaak/altijd weer uitzoeken hoe je wat moet doen. Tuurlijk is het voor 90% wel bekend, maar elk project heeft toch weer iets leuks/bijzonders wat je in geen cursus kan krijgen.
Maar dat is mijn mening/ervaring. Het is gewoon een kwestie van doen.
elkristo
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 17 feb 2010, 10:07

Re: Aan de slag als EIB-KNX installateur

Bericht door elkristo »

ja dat is inderdaad vast wel zo. je krijgt een zekere basis maar de praktijk zal sterk afhankelijk zijn van de gebruikte fabrikant.
Maar is deze basiscursus een goeie opleiding/instap om werk te vinden als EIB-KNX technicus? Is er voldoende vraag naar EIB-KNX techniekers?