Pagina 1 van 1

Kan program niet downloaden.

Geplaatst: vr 19 jul 2019, 15:39
door Etienne
Sedert de installatie van de upgrade van ETS5 en de laatste windows 10 versie kan ik geen enkele busdeelnemer zijn program downloaden.
Laptop en ETS reeds herstart. Ook verbonden met kabel ipv wifi.

Re: Kan program niet downloaden.

Geplaatst: vr 19 jul 2019, 20:01
door Etienne
Opgelost. Ik heb de busdeelnemers terug kunnen programmeren.
In mijn installatie zitten 2 mediakoppelaars waarvan 1 als repaeter.
Deze voorzie ik van stroom via mijn bus.
Dit was mijn laatste wijziging in KNX installatie en daarom had ik hem even afgekoppeld.
Vanaf dat ogenblik was het mogelijk.

Mag men de repaeter verzorgen via stroom over de bus of dienen we hem van stroom te voorzien met de bijkomende aanwezige spanning.

Re: Kan program niet downloaden.

Geplaatst: za 20 jul 2019, 15:16
door Etienne
Gisteren dacht ik de oplossing gevonden te hebben maar merk dat het nog niet is opgelost.
Nochtans was het mij gisteren gelukt om 3 busdeelnemers te herprogrammeren.
Ik werk over een Loxone met adres 1.1.250.
Via de line scan 'twisted pair" zie ik maar 6 busdeelnemers staan alhoewel de andere wel werken in de KNX installatie.
Kan iemand mij tips geven om dit probleem op te lossen.
Momenteel krijg ik terug het probleem zoals gisteren gemeld.

Re: Kan program niet downloaden.

Geplaatst: do 25 jul 2019, 07:17
door KNX_Steven
Is het mogelijk om via een andere Interface te proberen dan die Loxone? Probeer het eerst eens uit met een gewone USB-interface.

Beschrijf ook een je topologie: hoe is jet installatie opgebouwd?
Heb je ook al geprobeerd met Routing in plaats van met KNXnet/IP Tunnelling?

Re: Kan program niet downloaden.

Geplaatst: wo 07 aug 2019, 13:53
door Etienne
het lukt nog steeds niet om op de bekabelde bus een device te programmeren.
Via RF voor mijn draadloze devices lukt het wel.

Bij een line scan krijg ik volgende.
Een deel van mijn devices worden niet meer aanvaard in de ETS maar werken wel.

Krijg nog steeds de fout.
Deelnemer antwoord niet binnen de voorziene tijd.
Nochtans kan je een adres wijzigen

Re: Kan program niet downloaden.

Geplaatst: wo 07 aug 2019, 18:18
door egfdevos
Even op het gevoel ergens halverwege de bus-kabel loskoppellen.
Dan kijken of de resterende helft wel goed functioneert.
Nee, dan daar weer de helft van.
Ja, dan de helft van het losgekoppelde deel toevoegen.
Net zolang tot je het probleem gevonden hebt.

Mijn gok zou zijn:
Een busdeelnemer is defect of een slechte draadverbinding.

Re: Kan program niet downloaden.

Geplaatst: wo 07 aug 2019, 22:02
door Etienne
Ik dacht eventjes dat het opgelost was maar nu krijg ik volgende melding
energiemeter Kes Plus
Geen T_Ack ontvangen voor telegram.
Download (App) mislukt

Re: Kan program niet downloaden.

Geplaatst: do 08 aug 2019, 11:50
door Etienne
Uiteindelijk werkt alles terug maar ik voel mij onzeker binnen de KNX installatie en weet nog steeds niet wat er juist fout is.
Ik gebruik nu een LineMaster 760.
Als er een busdeelnemer crasht (bij downloaden applicatie krijg je na een tijdje de melding dat hij niet bereikbaar is binnen voorziene tijd en stopt ook zijn werking) doe ik het volgende :
geen wifi maar Lan (alhoewel het vroeger steeds met wifi werkte)
eventjes de busstroom verwijderen van de busdeelnemer.
volledige unload : zowel applicatie als adres
adres opnieuw toekennen.
zeker nog 2 keer applicatie verwijderen (raar maar met 1 keer lukte het niet)
volledige download.
Mijn Kes Plus energiemeter had 30 minuten nodig voor een volledige download maar hij werkt.

Momenteel maak ik gebruik van de LineMaster. Vroeger gebruikte ik de Loxone om mijn busdeelnemers te programmeren.
Maar ook met de LineMaster ken ik problemen maar kunnen ze opgelost worden.
Als je de problemen krijgt met de Loxone kun je ze niet oplossen.

Nochtans heb ik niet zo 'n uitgebreide installatie omdat het over renovatie gaat.
Als visualisatie gebruik de Loxone Miniserver.