starters vraagjes

Aankondigen nieuwe producten, beurzen, kan je hier kwijt.
phino
Berichten: 35
Lid geworden op: za 15 aug 2009, 21:48

Re: starters vraagjes

Bericht door phino »

voila, dat is OOK al opgelost :D

enkel dat duits maakt het moeilijk, heeft er niemand de nederlandstalige database van berker?
Wijnand
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 14 aug 2009, 20:00

Re: starters vraagjes

Bericht door Wijnand »

Die foutmelding lijkt meer op het downloaden van een busaankoppelaar welke een functie moet gaan hebben welke ie niet aankan. Bijvoorbeeld een busaankoppelaar van een ander merk of een busaankoppelaar die niet geschikt is voor de module welke je erop wil plaatsen. Ik neem aan dat je wel de schakelaar hebt gekozen in je ETS en niet je busaankoppelaar
oNNoZeLe
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 09:52

Re: starters vraagjes

Bericht door oNNoZeLe »

phino schreef:OK,
dat probleem is ook al opgelost. Ik moest de ip-settings nog meegeven in de ets opties.
ik heb verbinding, kan alle adressen programmeren. maar als ik de applicatie wil programmeren krijg ik altijd een fout dat de buskoppelaar niet juist is, namelijk dit:


Start: 21:56:17, Einde: 21:56:17
Niet-compatibele BCU versie $0012 (vereist: $0705).

ik veronderstel dat dit wilt zeggen dat er een functie actief staat die niet ondersteund word door de buskoppelaar? maar begin dit maar eens uit te zoeken wat dat is. hij geeft het zelf niet aan. En naar zeggen van de verkoper is deze buskoppelaar degene met de meeste opties. of heb ik iets fout gedaan? miss herkend hij een ander component als die drukknop?
ik weet niet of ik helemaal correct zit, maar ik heb met mijn B.IQ's goed moeten opletten welke koppelaars ik kocht..

niet alle koppelaars zijn geschikt voor de B.IQ
phino
Berichten: 35
Lid geworden op: za 15 aug 2009, 21:48

Re: starters vraagjes

Bericht door phino »

ondertussen lukt het me al om een lamp te schakelen. ook met tijdsvertraging enz ...
ook heb ik de bewegingsmelder aan de praat gekregen zoals het hoort. hij springt aan, en 25sec later vanzelf terug uit, tenzij er beweging blijft ...

maar dit lukt me nog niet:
- bewegingssensor enkel actief maken als het wat donkerder is
- een alles uit knop. (alles schakelt wel uit, dat is geen probleem, maar de bewegingsmelder blijft actief)
- dingen schakelen wanneer ze aan meerdere voorwaarden voldoen. dus bv, als knop 1 actief is EN knop 2 ...
- feedback verlichting heb ik ook aant bollen, maar niet in combinatie met de bewegingssensor. als de lamp aangaat dmv de sensor, blijft de feedback uit ...
KNX_Steven
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 23 feb 2009, 15:53

Re: starters vraagjes

Bericht door KNX_Steven »

maar dit lukt me nog niet:
- bewegingssensor enkel actief maken als het wat donkerder is
De meeste bewegingssensoren hebben hiervoor parameters. Dus je moet eens in de parameters van de bewegingssensor kijken.

- een alles uit knop. (alles schakelt wel uit, dat is geen probleem, maar de bewegingsmelder blijft actief)
Je wilt dus dat als er op de "alles uit" knop gedrukt is dat dan de bewegingsmelder het licht niet meer kan aanschakelen? Sommige beweginsmelders hebben een Input "Enable" daarvoor. Maar let er wel op dat je dan op één of andere manier deze ingang weer op 1 moet zetten, of de beweginsmelder blijft voor eeuwig uit. Je kan natuurlijk ook de uitgang van de beweginsmelder eerst koppelen in een logische bouwsteen, samen met de all-off, en dan pas naar de verlichting gaan.

- dingen schakelen wanneer ze aan meerdere voorwaarden voldoen. dus bv, als knop 1 actief is EN knop 2 ...
Logische bouwstenen: logische poorten: AND, OR ...
- feedback verlichting heb ik ook aant bollen, maar niet in combinatie met de bewegingssensor. als de lamp aangaat dmv de sensor, blijft de feedback uit ...
Voor feedback steeds het statusobjekt van de aktor gebruiken en niet ergens een input van een bewegingsmelder of een schakelaar.
KNX_Steven
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 23 feb 2009, 15:53

Re: starters vraagjes

Bericht door KNX_Steven »

phino schreef:...

Start: 21:56:17, Einde: 21:56:17
Niet-compatibele BCU versie $0012 (vereist: $0705).
Van de "BCU" bestaan meerdere modernere/oudere krachtiger/minder krachtigere versies.
Blijkbaar probeer je een toepassing die gemaakt is voor een versie $0705 te laden in een BCU van het model $0012. Dat gaat niet. Het is alsof je een iPod applicatie zou willen laden in een Samsung: is er niet voor gemaakt
Plaats reactie