actuele weer gegevens

Aankondigen nieuwe producten, beurzen, kan je hier kwijt.
Plaats reactie
phino
Berichten: 35
Lid geworden op: za 15 aug 2009, 21:48

actuele weer gegevens

Bericht door phino »

hallo,

ik ga een installatie maken die autonoom het volledige klimaat incl zonwerende screens beheerd.

in eerste instantie wou ik een weerstation voorzien voor ze sterkte van de zon, windkracht, temperatuur en neerslag binnen te halen.

afhankelijk van deze waarden moeten dus de screens, airco's en vloerverwarming automatisch handelen.

Nu weet ik dat er bij loxone een mogelijkheid is om actuele weersinfo via het internet van hun server te halen. Waardoor een weerstation dus overbodig is.
Bestaat deze mogelijkheid ook voor KNX? Zoja, neem ik aan dat het via de visualisatie/server dient te gebeuren, wat in dit geval een JigsawPro/bOS. Maar ik vind hier niet meteen een mogelijkheid op terug.

Hoe hebben jullie dit aangepakt?
egfdevos
Berichten: 1418
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: actuele weer gegevens

Bericht door egfdevos »

Neerslag sowieso altijd lokaal meten.

Als we praten over screens aan de buitenkant (geen rolluiken) dan dient de windkracht ook lokaal gemeten te worden.
Word meestal ook vereist in de garantie voorwaarden van de screens ivm kapot waaien screendoek.
Edwin
phino
Berichten: 35
Lid geworden op: za 15 aug 2009, 21:48

Re: actuele weer gegevens

Bericht door phino »

hey egfdevos, bedankt voor je reactie.

best dus een weerstation plaatsen. Kan je eer eentje aanraden die alles meet? windkracht, neerslag, zonnestralen en temperatuur
Plaats reactie