ETS 5 --> ETS 6 - Dongle of cloud?

Aankondigen nieuwe producten, beurzen, kan je hier kwijt.
Plaats reactie
brammetje
Berichten: 126
Lid geworden op: zo 02 feb 2020, 10:19
Locatie: Axel, NL

ETS 5 --> ETS 6 - Dongle of cloud?

Bericht door brammetje »

Goedemiddag,

Momenteel heb ik ETS5 (Pro) met de licentie op dongle. Ik heb onlangs een upgrade gekocht naar ETS6 (Pro), nu moet ik kiezen om de upgrade op de dongle te houden of naar een cloudlicentie te gaan. Twee vragen:
- Is er een nadeel om de licentie als dongle te houden, dus de upgrade daarop te zetten?
- Als ik naar een cloudlicentie ga, kan ik dan als nodig nog terugvallen op de ETS5-versie waarvan de licentie op de dongle staat?

De laatste vraag voornamelijk dat als ik een probleem heb met ETS6 (omdat ik de omgeving nog niet begrijp, bijvoorbeeld) dat ik toch nog even snel een aanpassing kan maken via ETS5.

Bram
egfdevos
Berichten: 1418
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: ETS 5 --> ETS 6 - Dongle of cloud?

Bericht door egfdevos »

- De voor en nadelen van Dongle en Cloud zijn voor iedereen anders.
Voor mij is Dongle beter dan Cloud. Internet (laat staan wifi) is vaak nog niet beschikbaar op locatie.

- Zolang JIJ de installatie bestanden en licentie met bijbehorende dongle van ETS5 hebt kun je die blijven gebruiken.


Je kunt ETS6 ook nog koppelen aan deze dongle. Dan kun je 5 en 6 met dezelfde dongle gebruiken.
Let er wel op dat je ETS5 licentie en toegang tot de installatie bestanden bij KNX verdwijnt aangezien het een upgrade is.
Deze eerst goed veilig stellen.
Edwin
Plaats reactie