Berker B.IQ Ervaringen/Informatie

Aankondigen nieuwe producten, beurzen, kan je hier kwijt.
Bob
Berichten: 39
Lid geworden op: do 16 sep 2010, 22:00

Berker B.IQ Ervaringen/Informatie

Bericht door Bob »

Wij zijn van plan om de B.IQ schakelaars te gaan gebruiken. Ik heb ze echter alleen nog maar op een paar brochure plaatjes gezien. Nu wilde ik eerst een paar proef exemplaren bestellen om te zien of ze in het echt ook net zo mooi zijn :-) Toen bedacht ik dat er hier misschien wel mensen zijn met deze aan de muur die hiervan een foto willen delen. Of kent iemand een winkel/showroom in nederland waar ik ze eventueel zou kunnen bekijken?

Daarnaast ben ik wel geinteresseerd in wat gebruikers ervaringen. Wat vinden jullie uiteindelijk van de schakelaars in het dagelijks gebruik?

We hadden de mat witte versie in gedachten in een paar verschillende uitvoeringen, maar als iemand een van de andere versies heeft hangen ben ik ook zeker geinteresseerd in de ervaringen.
Bob
Berichten: 39
Lid geworden op: do 16 sep 2010, 22:00

Re: Berker B.IQ Ervaringen/Informatie

Bericht door Bob »

Niemand die b.iq's thuis heeft hangen?
gorie
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 28 nov 2010, 21:32

Re: Berker B.IQ Ervaringen/Informatie

Bericht door gorie »

Hoi;
Ik heb de 3V BIQ in RVS.
Deze werken zeer goed en ogen zeer mooi.
Wel heb je een buskoppelaar nodig speciaal voor de BIQ en dient het groepsadres in de buskoppelaar geprogrammeerd te worden. Daarna de productsoftware naar de schakelaar.
MVG gorie
oNNoZeLe
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 09:52

Re: Berker B.IQ Ervaringen/Informatie

Bericht door oNNoZeLe »

ik heb de mat witte..

een aantal verschillende in huis..

de 1 fach, 2 fach. Met ir/display en zonder.. (3 rockers)

wil best wat beeld voor je schieten..

is het nog nodig?
Pvreeman
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 13:13
Locatie: W'wijk

Re: Berker B.IQ Ervaringen/Informatie

Bericht door Pvreeman »

oNNoZeLe schreef:ik heb de mat witte..

een aantal verschillende in huis..

de 1 fach, 2 fach. Met ir/display en zonder.. (3 rockers)

wil best wat beeld voor je schieten..

is het nog nodig?
Als het niet voor oNNoZeLe is, dan graag voor mij, vooral van de 2fach en de 2fach met ir/display aub!

Wat zijn je ervaringen?
Mvg,

Patrick
Bob
Berichten: 39
Lid geworden op: do 16 sep 2010, 22:00

Re: Berker B.IQ Ervaringen/Informatie

Bericht door Bob »

@oNNoZeLe, ik heb in de tussentijd maar vast een proef exemplaar aangeschaft. Heb de 2fach polar white versie aangeschaft.

Ik moet zeggen dat het uiterlijk me wel bevalt. Het was in ieder geval zoals ik verwacht had. Kwa gevoel valt het wel iets tegen. Ik vind dat het indrukken van de knoppen iets wat zwaar is en er een beetje weinig feedback terugkomt. De totale indruk afstand van de knop is wat klein. Hoe dan ook vind ik het nog steeds een van de mooiste reeks van tastsensoren dus ga alsnog wel door met de aanschaf voor de rest van het huis. Kwa software kant en mogelijkhefen nog niet kunnen testen.

Ik ben alsnog wel geinteresseerd in een foto van de 3voudige met kamertermostaat. Ben vooral benieuwd naar de grote tenopzicht van de tweevoudige versie.

Ik zal zelf ook een foto toevoegen voor andere geintersseerde.

Ik had zelf nog wel een domme vraag... er zit namelijk zo'n plastic afdekkapje over de printplaat. Er staat op dat je er niet overheen moet schilderen of moet verwijderen. Als ik de knoppen er op klik dan werkt het prima maar is het dus wel de bedoeling? :?:
Bob
Berichten: 39
Lid geworden op: do 16 sep 2010, 22:00

Re: Berker B.IQ Ervaringen/Informatie

Bericht door Bob »

Zoals beloofd heb ik een paar foto's gemaakt.

Afbeelding
Afbeelding

En als laatste nog eentje als vergelijking met de ouderwetse schakelaar en stopcontact in ons huidige huis.

Afbeelding
JurgenS
Berichten: 112
Lid geworden op: di 06 dec 2011, 10:49

Re: Berker B.IQ Ervaringen/Informatie

Bericht door JurgenS »

Misschien een beetje laat voor jou maar ik heb thuis enkel maar B.IQ rvs schakelaars. Ben er zeer tevreden van maar zoals je zegt, ze drukken vrij zwaar. Ik heb ook de indruk dat the temperatuur aanwijzing in die met het display er behoorlijk naast zit (scheelt wel drie graden) maar dit is wel via de software bij te regelen.

Als ik nu opnieuw zou moeten kiezen denk ik eerder voor Basalte te gaan in combinatie met touch-it van arcus-eds.
Bob
Berichten: 39
Lid geworden op: do 16 sep 2010, 22:00

Re: Berker B.IQ Ervaringen/Informatie

Bericht door Bob »

Als ik een grote zak geld had dan zou ik ook zeker voor basalte gaan, maar dat is nu simpelweg niet te verantwoorden :-) (500+ euro per schakelaar...)
JurgenS
Berichten: 112
Lid geworden op: di 06 dec 2011, 10:49

Re: Berker B.IQ Ervaringen/Informatie

Bericht door JurgenS »

hmmm ja die B.IQ met display zijn anders ook best prijzig. Ik heb ze al wel anderhalf jaar maar die waren toch ook richting €400/stuk.
Plaats reactie