beginnersvraag

Aankondigen nieuwe producten, beurzen, kan je hier kwijt.
Plaats reactie
Kucuk
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 30 apr 2012, 10:44

beginnersvraag

Bericht door Kucuk »

Hallo allemaal,

Ik ben een complete leek wat betreft KNX maar ik probeer e.e.a. uit te vogelen.

Hoe zou ik zo een KNX moeten aansluiten om bijvoorbeeld de lichten aan en uit te kunnen zetten? Ik heb "KNX"-apps gezien voor de iPhone om alles te beheren. Om dit werkend te krijgen moet je eerst alles op een bepaalde manier aansluiten neem ik aan.

1) Waar sluit ik zo een KNX aan?
2) Welke andere aansluitingen/kabels heb ik nog meer nodig?

Alle links/documentaties/informatie/suggesties zijn van harte welkom!

Ik hoor het graag & mvg
gorie
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 28 nov 2010, 21:32

Re: beginnersvraag

Bericht door gorie »

Beste;
Eerst dient er aangepaste hardware aangeschaft te worden.
Uw buscomponenten worden voorzien van hun instellingen en applicatie via ETS software op een PC of laptop die verbonden wordt met de bus.
Uw lampengroepen trek je steeds rechtstreeks naar de zekeringkast en ook alle te sturen stroomkringen.
Uw schakelaars (sensoren) worden met een buskabel (twisted pair) verbonden en in de kast voorzien van een voeding en spoel.
Uw actoren worden digitaal aangestuurd door uw sensoren en voorzien dan de lichtkringen, eventueel stopcontacten, ..., van stroom.
Ook kan je een bestaande woning aanpassen door gebruik te maken van draadloze systemen of gebruik te maken van signalen over uw bestaande bekabeling via powerlan.
Daarna kan je aan uw bus een IProuter of gateway toevoegen om deze via IP,NAT,VPN te bedienen via een visualisatie.
Mvg Gorie
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: beginnersvraag

Bericht door 747driver »

Heb niet direct links beschikbaar maar kan je wel uitleggen hoe het systeem werkt.