Gira Homeserver 3-4 of Loxone ?

Aankondigen nieuwe producten, beurzen, kan je hier kwijt.
Slyke
Berichten: 13
Lid geworden op: za 09 aug 2014, 22:56

Re: Gira Homeserver 3-4 of Loxone ?

Bericht door Slyke »

Deze nog even naar boven halen...:
onze KNX-installateur zal binnenkort alles initieel uitbouwen vanuit KNX-standpunt... zo wou ik het ook, alle logica zoveel mogelijk in de componenten zelf (bij ons de Sentido's van Basalte).

Ik weet dat onze installateur grote voorstander is van de homeserver, maar ik wil eigenlijk wel graag gaan voor de Loxone.

Als alle scenes al in ETS zijn voorgeprogrammeerd door onze installateur, kan ik die dan zelf wijzigen vanuit Loxone?
Ik zoek eigenlijk een manier om ook zelf wel het één en ander aan te passen zonder via ETS te moeten passeren...
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: Gira Homeserver 3-4 of Loxone ?

Bericht door egfdevos »

Slyke schreef: Als alle scenes al in ETS zijn voorgeprogrammeerd door onze installateur, kan ik die dan zelf wijzigen vanuit Loxone?
Ik zoek eigenlijk een manier om ook zelf wel het één en ander aan te passen zonder via ETS te moeten passeren...
Kort antwoord, Nee.

Mits alles goed geprogrammeerd en zo ingesteld kun je scenes ook opslaan dmv een lange bediening van de betreffende scene knop.
Edwin
Slyke
Berichten: 13
Lid geworden op: za 09 aug 2014, 22:56

Re: Gira Homeserver 3-4 of Loxone ?

Bericht door Slyke »

egfdevos schreef:
Slyke schreef: Als alle scenes al in ETS zijn voorgeprogrammeerd door onze installateur, kan ik die dan zelf wijzigen vanuit Loxone?
Ik zoek eigenlijk een manier om ook zelf wel het één en ander aan te passen zonder via ETS te moeten passeren...
Kort antwoord, Nee.

Mits alles goed geprogrammeerd en zo ingesteld kun je scenes ook opslaan dmv een lange bediening van de betreffende scene knop.
OK, is echt eigenlijk het antwoord dat ik wou horen! ;)

Dus eigenlijk zou het dus moeten mogelijk zijn om alles mooi uit te bouwen vanuit ETS en (achteraf) de Loxone te gebruiken voor de "speciale" functies, zoals bijv. triggers (bijv. op een bepaald uur moet er een aktie gebeuren).

Weet alleen nog niet goed voor de muzieksturing, want had het wel leuk gevonden dat de Sonos-amp's ook meegaan met de scènes, alles-uit, etc... ==> ik lees overal dat Loxone standaard Sonos ondersteunt - kan je de Sonos-apparaten dan via de Loxone opnemen in de scènes...?
Plaats reactie