EIBD en BCU SDK

Aankondigen nieuwe producten, beurzen, kan je hier kwijt.
Plaats reactie
Leare
Berichten: 4
Lid geworden op: do 03 mar 2011, 10:11

EIBD en BCU SDK

Bericht door Leare »

Hallo,

Graag had ik wat meer info verkregen omtrent EIBD en BCU SDK.

Ik ben in het bezit van:
- wat vrije tijd (een wonder is geschied)
- enig NERD-gehalte
- enige kennis van Linux
- hardware: een aantal pc'tjes en onderdelen, raspberry pi, usb interface naar knx van Gira, Gira homeserver, ETS4 en een huis met domotica ...

Tijd voor een projectje:

Wat is EIBD en wat kan je er mee doen? Internet vertelt mij dat het een driver, deamon, component is... Graag wat meer uitleg

Wat is BCU SDK en wat kan je er mee doen?


Heeft iemand een leuk projectje? Kan ik visualisatie maken met die componenten?
Kan ik OpenRemote gebruiken voor visualisatie in combinatie met EIBD of BCU SDK?


Ik heb een raspberry pi gekocht. Dat is een klein maar krachtig PC'tje waarop linux kan draaien. Ik dacht aan een testje dat ik via de raspberry pi en daarop gekoppeld mijn gira usb knx een groepsadres zou kunnen versturen?

Daarna had ik graag via datzelfde pc'tje een KNX IP gateway gemaakt. Zodat mijn ETS4 en eventueel OpenRemote via deze weg met KNX kunnen spreken.

Heeft er iemand enige ervaring hiermee en dan die persoon mij wat 'dummy' uitleg geven of één of andere voorzet?

:mrgreen:
mzungu100
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 11 nov 2009, 19:40

Re: EIBD en BCU SDK

Bericht door mzungu100 »

Hallo

EIBD komt van http://www.auto.tuwien.ac.at/~mkoegler/index.php/eibd

Ik ben ook geïnteresseerd in uw project, maar heb geen tijd (op dit moment).
Heb ook al gespeeld met openremote (nog geen succes). Wel met aycontrol (wel succes).

mvg

Paul
oNNoZeLe
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 09:52

Re: EIBD en BCU SDK

Bericht door oNNoZeLe »

zoals de voorganger al schreef is er al een hoop info te vinden op internet..

zelf draai ik een kale vmware sessie met eibd..
dit is mijn opzet:

eibd -d -p /tmp/eibd/eibd.pid -u -i -DS -T -R ipt:10.0.0.11:3671
/etc/rc.local
route add 224.0.23.12 dev eth0
hdeboo
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 02 jan 2013, 17:06

Re: EIBD en BCU SDK

Bericht door hdeboo »

Heb al 2 jaar een virtuele machine (LAMP server) met eibd die al het busverkeer monitort met een eenvoudige webinterface heb om mijn KNX installatie te besturen (via een smartphone :-).

Ik heb een Siemens N350 ip gateway, maar ik zou aan de Raspberry pi via de GPIO het BTM_PCB willen koppelen om zo mijn eigen IP gateway te bouwen.
(http://www.opternus.com/en/siemens/deve ... board.html). Maar hier zal nog wat studiewerk aan te pas komen ...

Heb gisteren (na 4 maanden op de kast gelegen te hebben) mijn raspberry pi, aan het werk gezet en alle nodige soft geïnstalleerd.
Ultieme test is voor vanavond :-)

Uiteindelijk doel is een low cost, low powern independent web server zonder beperking van scenario's, uitgebreide monitoring en een leuke interface met goedkope android tablets, ipv. hele dure aanraakschermen.
Plaats reactie