USB interface

Aankondigen nieuwe producten, beurzen, kan je hier kwijt.
Plaats reactie
Sam
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 04 aug 2013, 04:45

USB interface

Bericht door Sam »

Goedenavond,

Heeft er iemand hier toevallig een KNX-USB interface?
Ik woon in Eindhoven en heb maar 5 minuten een interface nodig.. Ik heb namelijk een IP interface echter dien ik hierin eerst een IP-adres te programmeren via de KNXbus.

Mocht er hier iemand in de buurt er een hebben hoor ik dit graag, eventueel ter overname of te leen/huur voor een uurtje.

Bedankt,
Sam
oNNoZeLe
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 09:52

Re: USB interface

Bericht door oNNoZeLe »

dit hoeft toch niet?

heeft de IP interface een verkeerd ip adres?
Want normaliter staan deze altijd op DHCP en krijgt hij een ip adres van je router.
Vanaf dat moment kun je middels ip op de bus.

Verder krijgt een knx deelnemer vaak 1.1.255 als default adres -> je kunt dan dit adres uitlezen om te zien of dit ook daadwerkelijk je ip interface opde bus is.

Maar de interface programmeren is toch alleen het knoppie induwen en tegen ets zeggen dat ie 1.1.45 krijgt? (of elk ander willekeurig nummer?)

Of ga ik ergens de mist in?
cevers
Berichten: 183
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 20:12

Re: USB interface

Bericht door cevers »

Meeste IP KNX apparaten staan standaard op een vast IP adres. Geen idee welke dit is maar de handleiding zou je dat moeten vertellen.
In dat geval laptop / pc eraan en in zelfde subnetmask zetten. Anders idd via DHCP en meestal zichtbaar in de router waar hij staat.

Maar dit alles is niks waard zonder dat we weten welke IP interface het is.
Sam
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 04 aug 2013, 04:45

Re: USB interface

Bericht door Sam »

Opgelost!!

Gelukkig kon de vorige eigenaar in zijn ets backup de instellingen nog terug vinden.
Het ging trouwens om een (aangepast) vast ip op een Weinzierl 711.

Iedereen bedankt!
Plaats reactie