Storing icm Loxone miniserver?

Aankondigen nieuwe producten, beurzen, kan je hier kwijt.
Joep
Berichten: 126
Lid geworden op: zo 03 mar 2013, 12:16

Storing icm Loxone miniserver?

Bericht door Joep »

Hoi Allemaal,

Ik lees hier al een tijdje mee en zit al een tijdje met een storing in mijn EIB installatie, Vandaar dat ik nu mijn eerste post plaats.

Ik heb een tijdje terug in ons huis de eerste stappen gezet met het aanleggen van een EIB installatie.
Dit omdat er een hoop dingen mee mogelijk zijn, Maar ook voor mezelf om er meer ervaring mee op te doen (Zelf ben ik elektromonteur van beroep, Maar houdt mij voornamelijk bezig met data,inbraak en brandmeldinstallaties)

Op dit moment is de installatie nog niet zo heel groot, er zit onder andere een 4voudige schakelactor, een 3voudige dimactor en een rolluikactor in de verdeelkast.
Hiermee worden de rolluiken van de keuken gestuurd, en de verlichting van de woonkamer + keuken.

Na wat proberen en zoeken op het forum heb ik de installatie geconficureerd en werkt alles zoals het bedacht is.

Later heb ik een loxone miniserver aangeschaft, ten eerste zodat ik de installatie dan ook kan bedienen met mijn iPhone of iPad, Maar ook omdat er een panelpc gemonteerd is waarmee ik de installatie wil kunnen bedienen.

Ook was dit na het installeren redelijk snel aan de gang en leek alles goed te werken, Alleen heb ik nu het volgende probleem:

Zodra de loxone miniserver aangesloten is op de EIB-bus werkt mijn EIB installatie niet meer naar behoren :roll:
De drukknop voor de wandlampen en de drukknop voor de verlichting van de eettafel reageren nu niet meer goed en ik moet dan ook meermaals op de knop drukken om een reactie van de verlichting te krijgen.
De drukknop van de tuinverlichting is ook geprogrammeerd dat als deze langer dan 3 seconden wordt ingedrukt alle verlichting uitgeschakeld word, en dat werkt nu ook niet meer.

Ik heb al het een en ander uitgezocht: