Beginner

Aankondigen nieuwe producten, beurzen, kan je hier kwijt.
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: Beginner

Bericht door egfdevos »

Dré schreef:Ik zou de Loxone mini server wat later kopen, eerst even goed thuis komen in de ETS (KNX) software, daar zou ik namelijk de programmering mee doe, alles wat daar echt niet mee kan zou ik pas in de Loxone server zetten. De Loxone server is KNX compatibele maar niet KNX gecertificeerd.

Voor de KNX bus is een speciale voeding nodig, deze voeding mag maximaal 640mA zijn, Hier op sluit ja alle KNX componenten aan.(zoek even op KNX voeding en je zal er genoeg vinden) maar ik zou zeggen probeer een beetje bij het zelfde merk te blijven, als het er niet van het merk is pak je natuurlijk een ander merk of als wat jou merk te bieden heeft niet genoeg is kwa parameters ook even uitwijken naar een ander merk. www.MDT.de heeft op het moment een zeer goede prijs kwaliteit verhouding.
Voor de uitgangen heb je inderdaad ook een actor nodig deze zijn er ook in verschillende type soorten en maten, zoek even wat bij jou het beste past, maar let vooral op het vermogen wat je er achter wilt hangen en vergeet niet te kijken naar de parameters van het apparaat.
En koop de dingen die jij straks wilt gaan gebruiken, want als je het niet gaat gebruiken is het sonde van je geld en betekent het niet dat het ander ding het zelfde kan.
Dit zul jij waarschijnlijk niet snel tegenkomen maar toch even:
Wil je dingen gaan schakelen met bv een redelijke motor +1000W of een stopcontact waar je per ongeluk wel eens een stofzuiger in steekt. Dan zul je een schakelactor nodig hebben die geschikt is voor een c-last. Deze vind je voornamelijk in 2 soorten 140 en 200 μF.
Uitgaande van 230V/16A
140 μF max 1481W aan c-last
200 μF max 2116W aan c-last
Edwin
Plaats reactie