hoe? Tastsensoren in gebruik stellen

Aankondigen nieuwe producten, beurzen, kan je hier kwijt.
Plaats reactie
Cepediana
Berichten: 1
Lid geworden op: di 06 mei 2014, 21:19

hoe? Tastsensoren in gebruik stellen

Bericht door Cepediana »

Beste mede forum leden,
als eerst zou ik mijzelf even snel voorstellen.
Ik ben Wesley en ga binnenkort mijn eerste huis kopen. Mijn achtergrond zit in de elektrotechniek al werk ik nu al enige jaren in de vliegtuig Avionica.

In mijn woonkamer wil ik de vaste lampen en evt de hoeklampjes die aangesloten zijn op een wcd kunnen dimmen.
Dit ga ik doen met dimmers die via een puls aan/uit schakelen en met een lange puls dimmen.
Ik zocht een mooie schakelaar om de dimmers een puls te kunnen geven. Ik heb een mooie schakelaar kunnen vinden de: KNX-tastsensoren F 50 van Jung. Ik vind ze vooral mooi omdat er op deze manier 8 schakelaars in één inbouwdoos passen.
Echter moet ik hier dus wel een KNX Bus voor hebben.
Nu zou ik graag willen weten wat ik nodig heb om bij mijn dimmers een puls te krijgen vanaf de tastsensor en wat hiervoor de kosten zijn.
Dit is het eerste wat ik werkend wil hebben. Natuurlijk houd ik rekening om het bussysteem in de toekomst uit te kunnen breiden.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

gr, Wesley
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: hoe? Tastsensoren in gebruik stellen

Bericht door 747driver »

Wesley, als je dan toch voor KNX kiest, neem dan ook KNX dimaktoren.
pvhuf
Berichten: 246
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 18:28

Re: hoe? Tastsensoren in gebruik stellen

Bericht door pvhuf »

Het zou te gek zijn om KNX tastsensoren te gebruiken, de boodschappen van die naar KNX actoren te sturen, en die dan niet-KNX dimmers te laten aansturen. De KNX tastsensoren kunnen KNX dimactoren rechtstreeks aansturen.

Wat heb je dus nodig:
1) je tastsensoren
2) voldoende buskabel
3) een KNX voeding
4) een KNX IP/USB interface
5) een KNX x-voudige dimactor.

Caveat: dimactoren en dimmers in het algemeen zijn altijd vrij prijzig.
Plaats reactie