ETS Inside gelanceerd.

ETS Inside maakt KNX toegankelijker
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: ETS Inside gelanceerd.

Bericht door egfdevos »

CALPI schreef:
zo 05 mar 2017, 19:39
Klopt dat je geen ets pro licentie nodig hebt als je de ets inside wilt gebruiken of dien je eerst een project te maken in de pro en daarna te exporteren naar de ets inside?
Op internet circuleren beide verhalen.

Ook zie ik dat dit zou werken op een raspberry pi. Als ik de specs bekijk van de server dan zijn deze van de raspberry pi wat lager dan voorgeschreven.
ETS inside heeft zijn eigen licentie. ETS inside is net als ETS 5.5 een zelfstandig programma om een installatie in gebruik te nemen.
Het is niet noodzakkelijk (op dit moment ook nog niet mogelijk) om eerst een project in ETS 5.5 te maken en deze dan te exporteren.

De huidige versie is alleen geschikt voor windows 10. Het is op dit moment niet bekent wanneer (en zelfs of) er een versie beschikbaar komt die werkt op de raspberry pi. Vroege presentaties van ETS inside lieten deze optie wel zien maar is in latere presentaties geschrapt.
Edwin
Antony
Berichten: 2
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 19:53

Re: ETS Inside gelanceerd.

Bericht door Antony »

De vraag over ETS Inside op Raspberry Pi ook aan de klantenservice gebeld.
Antwoord: Het werkt alleen door windows 10 te emuleren op de Pi. Windows 10 IOT werkt niet omdat IIS server mist in IoT.
Helaas verder geen informatie over hoe de emulatie van win10 op de Pi moet. dit is nergens op internet te vinden. ben dus erg benieuwd hoe ze dat bij KNX wel werkend hebben gekregen.
yoshiwa
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 06 jan 2016, 12:21

Re: ETS Inside gelanceerd.

Bericht door yoshiwa »

Vandaag voor eerste keer een minimum installatie aangemaakt met mdt materiaal dat allemaal in de certified devices staat, maar als ik een apparaat probeer toe te voegen zie ik mdt niet staan in de lijst van fabrikanten....
Iemand die dit probleem herkent/oplossing weet?
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: ETS Inside gelanceerd.

Bericht door egfdevos »

Even gokken je catalogus op duitsland zetten.
Edwin
yoshiwa
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 06 jan 2016, 12:21

Re: ETS Inside gelanceerd.

Bericht door yoshiwa »

egfdevos schreef:
wo 08 mar 2017, 16:10
Even gokken je catalogus op duitsland zetten.
1000 maal dank.
Soms moet een tip niet moeilijk zijn om te helpen...
Had helemaal niet gedacht aan het idee dat je geofenced zou zijn in die library... HEt nut ervan ontgaat me echt volledig , maar goed, het was dus wel zo.
Heel ets inside zou moeten voor gebruiksgemak zijn, ok dat je dan met landen in je cataloog werkt, maar geef dan bv aan in de zoekfunctie van 'no results in the current library, but xxx results in the overall library' ofzo.
Alvast, bedankt , was even bang dat ik alsnog een volle ets 5 licentie ging nodig hebben, en ets inside voor niks had gekocht !
yoshiwa
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 06 jan 2016, 12:21

Re: ETS Inside gelanceerd.

Bericht door yoshiwa »

Tijd om na wat speeltijd dit topic nog eens een schopje te geven.
Ik ben er intussen al in geslaagd om wat basis ervaring op te doen, en ik moet zeggen dat het als KNX leek alvast vrij prettig werkt.
Basis functionaliteit krijg ik goed gaande, heb ik zeker nog niet alle mogelijkheden aan de gang gekregen.
Jammere zaak: mijn MDT knoppen voor benedenverdieping (glasstaster II) zitten nog niet in de online catalogus, en kan ze dus ook nog niet programmeren ...
Zijn er al andere mensen die dingen te delen hebben?
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: ETS Inside gelanceerd.

Bericht door egfdevos »

yoshiwa schreef:
ma 17 apr 2017, 17:25
Tijd om na wat speeltijd dit topic nog eens een schopje te geven.
Ik ben er intussen al in geslaagd om wat basis ervaring op te doen, en ik moet zeggen dat het als KNX leek alvast vrij prettig werkt.
Basis functionaliteit krijg ik goed gaande, heb ik zeker nog niet alle mogelijkheden aan de gang gekregen.
Jammere zaak: mijn MDT knoppen voor benedenverdieping (glasstaster II) zitten nog niet in de online catalogus, en kan ze dus ook nog niet programmeren ...
Zijn er al andere mensen die dingen te delen hebben?
Ik heb de BE-GT20x.01 en de BE-GT2Tx.01 (glastaster 2) gewoon in mijn catalogus staan.
Edwin
yoshiwa
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 06 jan 2016, 12:21

Re: ETS Inside gelanceerd.

Bericht door yoshiwa »

egfdevos schreef:
ma 17 apr 2017, 17:38
yoshiwa schreef:
ma 17 apr 2017, 17:25
Tijd om na wat speeltijd dit topic nog eens een schopje te geven.
Ik ben er intussen al in geslaagd om wat basis ervaring op te doen, en ik moet zeggen dat het als KNX leek alvast vrij prettig werkt.
Basis functionaliteit krijg ik goed gaande, heb ik zeker nog niet alle mogelijkheden aan de gang gekregen.
Jammere zaak: mijn MDT knoppen voor benedenverdieping (glasstaster II) zitten nog niet in de online catalogus, en kan ze dus ook nog niet programmeren ...
Zijn er al andere mensen die dingen te delen hebben?
Ik heb de BE-GT20x.01 en de BE-GT2Tx.01 (glastaster 2) gewoon in mijn catalogus staan.
Ik ook, en je kan hem ook toevoegen aan je project. Echter, vanaf je 1 hebt toegevoegd verdwijnt die optie uit je catalogus, en wil ie niet downloaden.
Dat is alvast het geval bij mij, moest iemand anders andere ervaringen hebben hoor ik die (zeer) graag!
teaser
Berichten: 160
Lid geworden op: di 08 dec 2015, 19:39

Re: ETS Inside gelanceerd.

Bericht door teaser »

Mijn kortingsbon van 100 euro stond op het punt te vervallen dus ik heb toch maar een licentie aangeschaft. De dongle is vandaag in de brievenbus gedeponeerd volgens UPS. Nu enkel nog mijn werklaptop laten upgraden naar W10 en ik kan ermee aan de slag.
GertP
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 02 jul 2017, 14:44

Re: ETS Inside gelanceerd.

Bericht door GertP »

Beste,

ik ben een particulier dewelke een KNX installatie heeft laten opzetten door de leverancier. Zelf heb ik opleiding gevolgd KNX, met daarbij een lite versie cadeau gekregen bij het slagen op het examen. Ik zou nu aan de slag willen om thuis wat zaken te verfijnen, aan te passen, uit te breiden.
Ik beschik over meer dan 20 componenten, dus moeilijk om hiermee met de lite versie aan de slag te gaan.
Om een pro versie aan te kopen vind ik het wat duur (na een dure domitica installatie).

Wat zijn mijn opties om hier toch mee verder te kunnen als particulier ?
ETS inside?
Groepsaankoop
ETS5 Supplementary vragen (tegen betaling) aan mijn leverancier van het domotica systeem?

Dank voor de feedback
Plaats reactie