SCN-BWM55.01 instellen

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Kilian
Berichten: 21
Lid geworden op: do 19 jul 2018, 22:25

SCN-BWM55.01 instellen

Bericht door Kilian »

Ik probeer in een test opstelling de sensor :MDT SCN-BWM55.01 te testen op functionaliteit.
Kan iemand mij een voorbeeld sturen van welke adressen en parameters ik moet koppelen aan deze sensor?
Ik wil een lamp aansturen op beweging als het "donker" is, of met een externe schakelaar hem aan kunnen zetten of de dimwaarde instellen.
Ik heb nu al van alles geprobeerd maar de sensor lijkt weinig met de ingestelde parameters te doen. ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.

Groeten Kilian
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: SCN-BWM55.01 instellen

Bericht door egfdevos »

De handleiding gelezen?
Edwin
Kilian
Berichten: 21
Lid geworden op: do 19 jul 2018, 22:25

Re: SCN-BWM55.01 instellen

Bericht door Kilian »

Uiteraard! Ik heb hem gisteren nogmaals geprogrammeerd en het eerste half uur sprong de lamp te pas en te on pas aan (hij zag iedere 1,5 minuut een beweging die er niet was). Na een half uur werkte hij wel conform de instellingen en sprong hij alleen aan bij een beweging het is mij echt een raadsel hoe dit kan. Iemand enig idee hoe dit kan moet z'n sensor eerst kalibreren?
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: SCN-BWM55.01 instellen

Bericht door egfdevos »

Groepobject 60 voor dag/nacht toggle

Verkrijgen van een apart object voor dag en nacht:
Light channel 1 > Separate switch object at night "active
Groepobjecten 0 en 1


Externe schakelaar:
Als jij hem alleen aan/dimwaarde wilt sturen dan kun je deze beter direct aan de lamp kopellen.


Hou er bij het testen wel rekening mee dat je met een bewegingsmelder te maken hebt en niet met een presentie melder.
Edwin
Kilian
Berichten: 21
Lid geworden op: do 19 jul 2018, 22:25

Re: SCN-BWM55.01 instellen

Bericht door Kilian »

Ik heb hem nu met een externe schakelaar ingesteld dat hij op dag en nacht modus gaat.
Alleen in de nacht modus krijg ik de lamp helemaal niet ingeschakeld.

Maar wat ik wil is dat hij overdag (als het wat donker wordt en er een beweging is) aan gaat bij een X aantal lux hoe doe je dat?



wat bedoel je precies met dat ik rekening moet houden met een bewegingssensor en niet met een presentie sensor?
Volgens de beschrijvingen is het ook een presentie sensor.
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: SCN-BWM55.01 instellen

Bericht door egfdevos »

:? Lux waardes vind je onder "General setting".

Kunnen we dit weer terug zetten.
Light channel 1 > Separate switch object at night " not active"
Groepobjecten 0

Waar je rekening mee moet houden is dat die bewegingssensor een aardige hoeveelheid IR moet zien wisselen tussen 2 facetten (meer dan een klein huisdier) in tegenstelling tot een presentiemelder die al op de kleinste beweging reageert.
Edwin
Kilian
Berichten: 21
Lid geworden op: do 19 jul 2018, 22:25

Re: SCN-BWM55.01 instellen

Bericht door Kilian »

Ik had die settings gevonden maar hij deed er niets mee.

Wat ik nu ontdek is dat als ik hem programmeer (maakt niet uit wat ik wijzig) hij de eerste uren heel gek reageert (hij springt iedere 2 minuten aan zonder beweging). Als ik de installatie een hele nacht spanningsvrij laat reageert hij de volgende dag zoals het zou moeten! enig idee hoe dit kan?
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: SCN-BWM55.01 instellen

Bericht door egfdevos »

geen idee
Edwin
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: SCN-BWM55.01 instellen

Bericht door Dré »

EN als je de busmonitor er bij pakt, komt de aansturing dan ook daadwerkelijk uit de sensor of misschien ergens anders vandaag of misschien spook berichten op je bus.
En wat nu als je zorgt dat de sensor na het programmeren echt niks ziet, dat je hem in een kast legt of in een doos stopt.
Kilian
Berichten: 21
Lid geworden op: do 19 jul 2018, 22:25

Re: SCN-BWM55.01 instellen

Bericht door Kilian »

Beste Dré,

Ik heb je adviezen opgevolgd en het maakt echt niets uit, zie afbeelding de monitoring van de bus.
Knipsel.JPG
Knipsel.JPG (124.55 KiB) 6930 keer bekeken
Precies iedere 2 min stuurt de bewegingssensor een signaal en gaat de lamp dus aan.
Is de sensor kapot of zie ik iets over het hoofd? Zijn MDT SCN-BWM55.01 wel goede sensoren?
Plaats reactie