Videofonie Siedle

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Plaats reactie
Alice
Berichten: 75
Lid geworden op: do 26 mar 2015, 08:11

Videofonie Siedle

Bericht door Alice »

Wij hebben nu een telefooncentrale van Siemens, gekoppeld aan deurbellen van Fasttel (denk dat ze een lijn is die ze niet maar verkopen). De deurbellen hebben nooit goed gewerkt. (lichtjes versprongen steeds op roze, soms gaat de bel niet als er iemand op drukt, zijn al dikwijls kapot geweest, knop om de deur op afstand te openen werkt niet altijd....). Enfin, na 5 jaar is de maat vol en gaan we nieuwe plaatsen. Onze domotica-man stelt voor om de telefooncentrale (die nog perfect werkt) te behouden en een systeem van siedle te installeren. Heeft er iemand hier ervaring mee? Is de koppeling met KNX eenvoudig realiseerbaar? Is het een stabiel en duurzaam systeem?

Met de koppeling met KNX, bedoel ik volgende zaken:

- Als er gebeld wordt, is de bel dan af te zetten met een drukknop (die hiervoor geprogrameerd is) [Nu blijft onze bel voor 5min rinkelen ook al zijn de mensen al lang binnen - zeer vervelend om steeds de uitleg te moeten doen)

- Als er iemand belt, is het dan mogelijk dat de visualisatie opspringt (uit slaap, wij hebben een scherm hangen in living) zodat we zien wie er bij de deur staat (Nu moeten we eerst 3 keer drukken voor we zijn wie er voor de deur staat, met als gevolg dat het video gedeelte nooit gebruikt wordt)
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Videofonie Siedle

Bericht door Dré »

Je vragen kan ik niet beantwoorden, wel weet ik dat Siedle een van de betere intercoms Is, maar op het gebied kwa koppeling met KNX weet ik het niet.
Plaats reactie