KNX log/geheugen component

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Plaats reactie
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

KNX log/geheugen component

Bericht door Dré »

Ik ben eigenlijk benieuwd of er een KNX component is wat alle telegrammen bij houd op de bus, dus eigenlijk een vervanger van de busmonitor, dit om bij nieuwe projecten alles van bij te houden, of juist om storingen op te lossen die moeilijk of nauwelijks te reproduceren zijn. Iemand die zn KNX component weet?

Ik ga absoluut niet mijn laptop ergens achter laten om zo na te gaan wat er allemaal gebeurd in mijn afwezigheid.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: KNX log/geheugen component

Bericht door 747driver »

Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: KNX log/geheugen component

Bericht door Dré »

Als ik het goed lees, is dat een online cloud waar het wordt opgeslagen, de installaties die ik dan inbedrijf stel hebben dan op dat moment nog geen internet en 9 van de 10 x komen ze ook niet aan het internet te hangen, ik ben meer op zoek naar een offline module.
Meer van dat ding er die dag aan hangen programmeren en de volgende dag kijken wat er is gebeurd in de tijd dat ik er niet was.
Ik ben bijvoorbeeld altijd benieuwd wat de buitenverlichting doet, dus doet wat het hoort te doen, of die aan gaat en of dat op tijd is of dat het misschien wat bijgesteld moet worden. Of dat er misschien factoren in de buurt zijn die de sensor beïnvloeden waardoor er dingen gebeuren die je niet wilt.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: KNX log/geheugen component

Bericht door 747driver »

De Gira 216700 kan als datalogger worden ingesteld.
Kan tot 32GB vastleggen.
Indien er een HS3 in het project wordt gebruikt kan al het KNX verkeer worden vastgelegd en ge-FTP'd of gemaild.
KNX_Steven
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 23 feb 2009, 15:53

Re: KNX log/geheugen component

Bericht door KNX_Steven »

Als je ETS5 hebt, kan je de ETS App "Long-term Recorder" van KNX Association gebruiken.
oNNoZeLe
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 09:52

Re: KNX log/geheugen component

Bericht door oNNoZeLe »

uhhm.. de net'n node van XXX ben de naam echt even kwijt..

gratis demo versie die gewoon doet loggen, alleen niet tegen je project aan, dus je krijgt "raw" log..

gewoon op een pc te zetten als je een ip interface hebt
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: KNX log/geheugen component

Bericht door Dré »

Ik ben meer opzoek naar een standalone module dus zonder laptop achter te laten, want ik neem graag mijn laptop weer mee om naar andere klussen te gaan, daarnaast laat ik niet graag een laptop achter in een verlaten bouw of met bouw volk. Wat 747driver al aangaf, is een hele goede optie.
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: KNX log/geheugen component

Bericht door Dré »

747driver schreef:De Gira 216700 kan als datalogger worden ingesteld.
Kan tot 32GB vastleggen.
Indien er een HS3 in het project wordt gebruikt kan al het KNX verkeer worden vastgelegd en ge-FTP'd of gemaild.
Ik ben wel benieuwd hoe z'n log er uit ziet Is dat dan het zelfde als in ETS, kan ik het misschien importeren in ETS, want ja een log met alleen adressen, groep nummer en object nummers Is best lastig om daar dan storingen in uit te zoeken.
Misschien dat iemand een voorbeeld er van heeft?
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: KNX log/geheugen component

Bericht door 747driver »

Volgens de techdoc:
Use only the ETS4 to display and analyse IP telegram recordings in the ETS3 format. It is available for downloading in the online shop of the KNX Association. The bus monitor can be used without restriction in the free demo version.
Lijkt er derhalve op dat je de file kunt importeren met ETS (Diagnose - Bus monitor - Open telegrambestanden
grindal
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 16:34

Re: KNX log/geheugen component

Bericht door grindal »

Kijk eens op http://www.bab-tec.de" onclick="window.open(this.href);return false;

zij hebben specifiek een knx data logger ;)

The DATALOGGER is a high-performance top hat rail device for recording KNX®telegram data based on MySQL in real-time. It receives the data either via KNX/TP or KNXnet/IP.All important configuration steps can be undertaken directly at the device using the two-line LCD and six buttons. Detailed configuration is carried out via a user-friendly web interface.
Thanks to its integrated KNXnet/IP server, the DATALOGGER fulfils two functions simultaneously: It functions as an IP router for KNX® and records telegram traffic simultaneously. All data is recorded in an internal (8GB) or – for larger data quantities – an external MSQL database. The ETS4 project information is used to structure the database automatically. Export to a USB stick takes place manually or by e-mail using a previously-set cycle. Thanks to CSV or XLS format, the data can be used directly.
Plaats reactie