ABb comfort touch KNX server bereiken buiten homenetwerk

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Plaats reactie
jnyzie
Berichten: 115
Lid geworden op: di 27 jan 2015, 17:48

ABb comfort touch KNX server bereiken buiten homenetwerk

Bericht door jnyzie »

Beste,

Hoe kan ik mijn KNX bedienen van buiten mijn homenetwerk?
VPN box installeren ?
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: ABb comfort touch KNX server bereiken buiten homenetwerk

Bericht door Dré »

Het paneel ken ik zo niet en begrijp dat je binnen je netwerk wel je knx installatie kan bereiken via......
Je weet dus het IP Adres van dat ding, dan zou je in je modem moeten forwarded.
En van buiten af moet je dan connecten naar je publiek adres wat je hebt gekregen van je provider.
nickv
Berichten: 175
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 11:22

Re: ABb comfort touch KNX server bereiken buiten homenetwerk

Bericht door nickv »

Dré schreef:Het paneel ken ik zo niet en begrijp dat je binnen je netwerk wel je knx installatie kan bereiken via......
Je weet dus het IP Adres van dat ding, dan zou je in je modem moeten forwarded.
En van buiten af moet je dan connecten naar je publiek adres wat je hebt gekregen van je provider.
Dit natuurlijk enkel aan te raden wanneer je 'ABB comfort touch server' authenticatie voorziet uiteraard, anders kan iedereen die je publiek IP adres kent zo maar aan je KNX server :!:

Als ik me niet vergis garandeert je provider (Telenet, Belgacom, whatever) je geen vast publiek ip adres. Dus kan zijn dat het een tijdje werkt door je publiek IP adres XYZ te gebruiken, maar na en tijdje niet meer omdat je een nieuw publiek IP adres hebt gekregen. Een oplossing is dan een DDNS te kopen bij een registrar. Dit is een domein naam vb. "my.homeserver.be" die het achterliggend (mogelijk veranderend) IP adres voor je beheert / abstraheert.
Plaats reactie