KNX Hagar

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Plaats reactie
cornelis.heijes
Berichten: 2
Lid geworden op: do 18 feb 2016, 16:38

KNX Hagar

Bericht door cornelis.heijes »

Beste,

Enige tijd geleden hebben we het onderhoud gekregen in een redelijk nieuw gebouw in Rotterdam.

Nu is dit gebouw uitgerust met diverse KNX toepassingen (verlichting, ed) echter ben ik totaal niet thuis in het KNX gebeuren, ik heb begrepen dat je de software ook niet zomaar uit kan lezen dat dit dient te gebeuren met een speciaal software programma?

Wie kan mij vertellen hoe en wat ik precies nodig heb om het KNX gebeuren uit te kunnen lezen en wat de mogelijkheden zijn?

Ik hoor graag van jullie,

Cornelis
egfdevos
Berichten: 1418
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: KNX Hagar

Bericht door egfdevos »

De software:
ETS pro €1000,-

Het project bestand:
Deze moet ter beschikking gesteld zijn door degene die het gemaakt heeft.

Aangezien u aangeeft dat het om een redelijk nieuw gebouw gaat dan is dat project bestand voorhanden.
Houd er wel rekening mee dat op het moment jij aan de slag gaat met de project software de garantie vervalt op het software gedeelte.
Edwin
cornelis.heijes
Berichten: 2
Lid geworden op: do 18 feb 2016, 16:38

Re: KNX Hagar

Bericht door cornelis.heijes »

Oke de Software moet dus worden aangeschaft, echter is het zo dat ik wat navraag gedaan het over de project software en deze hebben wij niet meer?
Wat blijven er verder dan voor opties over?

Ons gebouw is in 2009 opgeleverd en in 2013 overgedragen naar een andere partij en in 2015 hebben wij het onderhoud''s contract overgenomen en ergens hiertussen is de software niet overgedragen helaas.

Afz Cornelis
egfdevos
Berichten: 1418
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: KNX Hagar

Bericht door egfdevos »

Persoonlijk zou ik even een beetje rondbellen. Zo moeilijk moet het niet zijn te achterhalen welke persoon dat project gerealiseerd heeft.
Die gaat nog wel een kopie van dat project hebben liggen.


Met een reconstructie app kun je het project proberen uit te lezen. Dit geeft je vaak geen volledige reconstructie van het project!
Edwin
Plaats reactie