KNX bus kabel & 1-wire

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Plaats reactie
freshprince
Berichten: 25
Lid geworden op: di 23 feb 2016, 13:22

KNX bus kabel & 1-wire

Bericht door freshprince »

Dag iedereen,

Ik heb 2 vraagjes ivm. bekabeling.
Ik ga zowiezo KNX kabel gebruiken voor de bus maar in de chappe ligt er een klein deel 5G1,5 bekabeling voor bewegingssensoren.
Nu wil ik graag KNX bewegingssensoren gebruiken maar kan ik die kabel niet meer vervangen.
Lukt dit om 2 draden van de 5G1,5 te gebruiken voor de KNX bus naar de bewegingssensoren?

En 2de vraagje is ivm. 1 wire.
Is het ok als ik een paar aders neem uit mijn SVV kabel hiervoor? Want die trek ik zowiezo naar iedere kamer en het zou een beetje overdreven worden als ik dan ook nog een cat 5 naar iedere kamer moet trekken speciaal voor de 1-wire temperatuur sensoren.

Bedankt,
Nick
egfdevos
Berichten: 1418
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: KNX bus kabel & 1-wire

Bericht door egfdevos »

Ik heb 2 vraagjes ivm. bekabeling.
Ik ga zowiezo KNX kabel gebruiken voor de bus maar in de chappe ligt er een klein deel 5G1,5 bekabeling voor bewegingssensoren.
Nu wil ik graag KNX bewegingssensoren gebruiken maar kan ik die kabel niet meer vervangen.
Lukt dit om 2 draden van de 5G1,5 te gebruiken voor de KNX bus naar de bewegingssensoren?
Ik neem aan dat ze direct van de verdeelkast naar de bewegingssensor lopen.
Als jij niks met die andere 3 aders doet gaat het werken.
En 2de vraagje is ivm. 1 wire.
Is het ok als ik een paar aders neem uit mijn SVV kabel hiervoor? Want die trek ik zowiezo naar iedere kamer en het zou een beetje overdreven worden als ik dan ook nog een cat 5 naar iedere kamer moet trekken speciaal voor de 1-wire temperatuur sensoren.
Ja
Edwin
freshprince
Berichten: 25
Lid geworden op: di 23 feb 2016, 13:22

Re: KNX bus kabel & 1-wire

Bericht door freshprince »

Bedankt! :)
Plaats reactie