Verschil ingangmodules/ bediening rolluiken/Screens

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Plaats reactie
CALPI
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 27 dec 2015, 19:55

Verschil ingangmodules/ bediening rolluiken/Screens

Bericht door CALPI »

De ingangmodules:
Ik ben aan het twijfelen welke ingangsmodule ik wil gebruiken in mijn installatie van mijn woning om achter de schakelaars te plaatsen.
De 2 ingangsmodules zijn de Zennio QUAD of de EAE universele interface.

De Zennio Quad heeft maar 4 ingangen en heeft een kostprijs van 98,70 euro terwijl de EAE universele interface er 8 heeft en maar 65 euro kost. Iemand ervaring met deze 2 modules en/of merken?

Het is de bedoeling om deze te gebruiken achter een schakelaar. Ik hoef dus geen analoge ingangen te hebben.


Bediening rolluiken en screens:

Mag ik de motor van mijn rolluiken en screens zomaar aansluiten op een Zennio MAXinBOX 8 of neem ik hier beter een Zennio MAXinBOX Shutter?
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Verschil ingangmodules/ bediening rolluiken/Screens

Bericht door Dré »

Hoi Calpi,

Met de ingangmodules heb ik geen ervaring, maar ik zou zeggen kijk naar de mogelijkheden er van in ETS of de documentatie, als je daar mee kunt wat jij er mee wilt doen zou ik uiteraard voor de EAE ingangsmodule gaan.

Wat betreft de rolluiken/screens als je kijkt in de documentatie staat er in dat je deze MAXinBOX 8 ook kunt gebruiken voor de rolluiken/zonwering, daarmee sluit je ipv 1 uitgang 2 achtervolgende uitgangen aan (wel de juiste volgorde er voor aanhouden). Dit heeft als voordeel dat als je maar 1 of 2 schermen hebt je daarnaast nog 4/6 uitgangen tot je beschikking hebt voor wat anders., heb je echter meer dan 4 schermen zou ik toch wel gaan voor de Zennio MAXinBOX Shutter. Maar kijk ook even naar de functies, het zou zomaar kunnen dat de shutter net wat meer functies heeft wat betreft zonwering en het zou dan zomaar net een functie kunnen zijn die je wilt gebruiken, maar de standaard functies zullen vast ook wel in de actor zitten.
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: Verschil ingangmodules/ bediening rolluiken/Screens

Bericht door egfdevos »

De EAE UI108 is een fijne interface met alle toeters en bellen.
Edwin
CALPI
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 27 dec 2015, 19:55

Re: Verschil ingangmodules/ bediening rolluiken/Screens

Bericht door CALPI »

Bedankt voor jullie reacties.
Ik zal gaan voor de EAE UI108 module. Ik heb 2 modules van maxinbox 16 voorzien dus zal ik daar wel mee toekomen voor mijn 4 rolluiken en 1 screen. Ik heb geen speciale functies nodig. Enkel omlaag en omhoog.
Plaats reactie