Verbinding met MDT SCN-IP000.02

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Plaats reactie
glenn.bogaerts
Berichten: 1
Lid geworden op: do 26 mei 2016, 14:09

Verbinding met MDT SCN-IP000.02

Bericht door glenn.bogaerts »

Besten,

Ik kan op geen enkele manier nog verbinding maken met deze ip interface. ETS5 geeft telkens aan "Interface is currently used and does not accept more connections".
Ik heb het toestel al een power cycle gegeven, verschillende keren naar factory default gezet, van ip gewijzigd, ETS herinstallatie, ... Ik krijg telkens dezelfde melding.

Kan er iemand mij in de juiste richting wijzen voor dit op te lossen aub?

Mvg,

Glenn
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Verbinding met MDT SCN-IP000.02

Bericht door Dré »

Je weet ook zeker dat deze op de juiste functie staat ingesteld? Ik zie immers aan de voorzijde een knopje om de functie van het apparaat aan te passen.
Verder moet ik bekennen dat ik deze zelf niet ken.
Want met mogelijkheid tot 4 verbindingen lijkt het me niet dat je daar al overheen zit, standaard.
SteveVdV
Berichten: 12
Lid geworden op: di 28 apr 2015, 00:51

Re: Verbinding met MDT SCN-IP000.02

Bericht door SteveVdV »

Hey,

Ook ik heb problemen met dezelfde interface... Steeds vergeet dit ding zijn ip (static & dhcp geprobeerd), dien ik hem steeds opnieuw te koppelen, voeding even uitschakelen en komt hij opnieuw onder "gevonden" verbindingen te staan.
Was net even op site van MDT gaan kijken voor een Eng. manual of firmware update, maar nog niks te vinden. Het kan ook zijn dat ik iets fout doe (eerste KNX ervaring). vind het toch raar dat hij daarna wel werkt... Kan het ding dan via ETS en ip:8080 bereiken...
SteveVdV
Berichten: 12
Lid geworden op: di 28 apr 2015, 00:51

Re: Verbinding met MDT SCN-IP000.02

Bericht door SteveVdV »

Net een beetje verder geprutst en krijg nu dezelfde melding. Heb je het ondertussen al aan de praat gekregen?
teaser
Berichten: 160
Lid geworden op: di 08 dec 2015, 19:39

Re: Verbinding met MDT SCN-IP000.02

Bericht door teaser »

Zelfde probleem hier :roll: Gisteren mijn nieuwe IP interface in gebruik genomen maar ik liep vrij rap tegen de foutmelding dat de interface in gebruik is en geen connecties meer accepteert.
Reset naar factory defaults door 15 sec op de function toets te duwen werkt niet. Hij lijkt wel te resetten, maar na reboot heeft hij nog gewoon het IP adres en fysiek adres dat ik erin had geprogrammeerd.
Het lukt me ook niet om op de webinterface in te loggen. Default paswoord zou admin moeten zijn? Maar dit werkt niet.

Gelukkig heb ik mijn ABB interface nog om verder te werken (maar die kan maar 1 tunnel tegelijk aan).
teaser
Berichten: 160
Lid geworden op: di 08 dec 2015, 19:39

Re: Verbinding met MDT SCN-IP000.02

Bericht door teaser »

Ondertussen heb ik de MDT aan de praat gekregen. Vraag me niet precies hoe :oops:
Ik heb alles nog eens opnieuw gedaan qua fysieke adressen, beide applicaties opnieuw geprogrammeerd (via mijn ABB interface weliswaar), en achteraf werkte hij en kon ik ook via de MDT programmeren.
De documentatie vond ik niet erg duidelijk rond die tunneling adressen. Ik heb nog wat op het Duitse KNX forum gelezen en in de help van ETS zelf om effe meer duidelijkheid te krijgen hoe dat nu precies allemaal in mekaar zit met die 'host individual address' en 'individual address' in de interface configuratie. Ik moet toch even het licht gezien hebben want daarna heb ik het in orde gekregen :D
Plaats reactie