KNX eenvoudige commando's via ip?

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Plaats reactie
knx-noob
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 18 dec 2016, 17:14

KNX eenvoudige commando's via ip?

Bericht door knx-noob »

Meteen toegeven: ik ben een absoluut non-kenner van KNX, maar ik heb een dringende vraag, en hopelijk kan iemand mij helpen.

Wij hebben een aantal filmzalen in een groter complex waar (oa) alle lichten via KNX worden bestuurd. Zelf kunnen wij de lichten in de cinema al bedienen met een touchscreen met een aantal setting (alle lichten aan, lichten half aan, enkel voetlichten, etc...). Allemaal tof, MAAR.. nu zouden wij onze projector moeten kunnen aansluiten op het KNX systeem op de een of andere manier.
Echter: de KNX verantwoordelijke heeft geen idee van een cinemaprojector, en omgekeerd ook niet. Dus: probleem.

Nu.. wat de projector erg gemakkelijk kan doen is een text commando via TCP/IP versturen naar een bepaalde IP adres. Bijvoorbeeld: "LICHT UIT" naar 192.168.0.100 op poort 4000 (ik zeg maar iets).

De vraag is dus.. bestaat er iets, een "doosje" dat je op de een of andere manier aansluit op KNX langs de ene kant en een netwerkkabel aan de andere. Ik vind online hier en daar wel KNX interfaces, maar het is nogal onduidelijk voor mij of je dat zo simpel kan besturen als met een aantal textcommando's.

Heeft iemand een idee wat ik best zou doen / kopen?


Zeer bedankt alvast!
charlez
Berichten: 217
Lid geworden op: do 28 feb 2013, 21:07

Re: KNX eenvoudige commando's via ip?

Bericht door charlez »

Met een gira homeserver kan je oa ip commando's omzetten naar knx.
mzungu100
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 11 nov 2009, 19:40

Re: KNX eenvoudige commando's via ip?

Bericht door mzungu100 »

Hallo

Misschien met de xxter

Vraag het aan freddy@xxter.com

Groeten

Paul
Gebruikersavatar
DimitriDC
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 18 feb 2009, 21:22
Locatie: Oudenaarde
Contacteer:

Re: KNX eenvoudige commando's via ip?

Bericht door DimitriDC »

Met loxone ben je waarschijnlijk goedkoopst af.
Met Crestron het flexibelst, als je ook lampuren, en alle settings wil gaan sturen.

Wij hebben kennis van beide ;)
Met vriendelijke groeten,

Dimitri
www.coussies.be
Plaats reactie