Tapko IPS640

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: Tapko IPS640

Bericht door egfdevos »

fiha schreef:Ik heb het nogal voor schakelaars maar overweeg om aanwezigheidsdetectoren te plaatsen om lichten eventueel automatisch uit te laten gaan.
Mits mogelijk kun je beter gelijk alle infra aanleggen dan er later achter komen dat je wat mist.

Persoonlijk vind ik bewegings-/aanwezigheidsmelders fijn werken. Ook extra functionaliteit zoals een temperatuur sensor is wel eens makkelijk. Maar zeker ook een schakelaar aan de muur voor overbrugging verlichting, rolluiken en scenes etc. heb ik zitten.
Rolluiken gaan door de weeks wel vol automatisch maar in het weekend toch echt handmatig open :lol:
Ik heb naast de deur van elke kamer 3 posities gereserveerd. Meeste zijn weggestuct. Op 1,5m voor als ik iets met een display heb zitten, 1,05m voor een schakelaar en nog een op 30cm (zelfde hoogte als de wcd's).
Die lage positie gebruik ik dan in de slaapkamers met daarop een bewegingsmelder. Als ik uit bed stap en doe een stap dan komt rustig het sfeerlicht op naar 15%. Zacht genoeg om niemand anders wakker te maken. Genoeg om mijn ding te doen. Lig je in bed enzo :mrgreen: springt het licht ook niet aan. Natuurlijk zijn overal verschillende mogelijkheden. Deze was in mijn geval even het makkelijkst en bevalt me nog goed.
Edwin
fiha
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 16 jan 2017, 21:59

Re: Tapko IPS640

Bericht door fiha »

Ha om eerlijk te zijn had ik inderdaad mijn schakelaars op de slaapkamers moeten doorlussen naar een hoger gelegen inbouwdoosje op 1,5m en dit laten toepleisteren. Als ik later een extra display wil op normale hoogte zal er wat kapwerk aan te pas komen :(
voltus
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 23 okt 2011, 14:40

Re: Tapko IPS640

Bericht door voltus »

Hi,

We have the ips640 from the Tapko company Apricum: https://www.voltus.de/hausautomation/kn ... 40-ma.html
fiha
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 16 jan 2017, 21:59

Re: Tapko IPS640

Bericht door fiha »

We have the ips640 from the Tapko company Apricum: https://www.voltus.de/hausautomation/kn ... 40-ma.html
Yeah I know I placed the order for Apricum parts with Mustafa.
voltus
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 23 okt 2011, 14:40

Re: Tapko IPS640

Bericht door voltus »

Nice! Thx!
Plaats reactie