Logic Machine

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Plaats reactie
fiha
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 16 jan 2017, 21:59

Logic Machine

Bericht door fiha »

Heeft iemand ervaring met de Logic Machine in combinatie met een knx installatie?
http://openrb.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik overweeg om er een in te passen.
baggins
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 12 apr 2015, 11:17

Re: Logic Machine

Bericht door baggins »

Ik heb een LM4 geïntegreerd in mijn installatie..

Oorspronkelijk was ik van plan om Loxone te gebruiken voor mijn visualisatie maar gelet op de ontwikkelingen daar ben ik dan beginnen uitkijken naar iets anders en ben zo bij de Logic Machine terecht gekomen.

Ik vind het een zeer open systeem waarmee je zowat alles kan aansturen. Je moet er wel een beetje moeite voor doen en je toch een beetje verdiepen in het schrijven van scripts in lua, maar dat is niet onoverkomelijk.

Visualisatie is html gebaseerd dus daar kan je ook alle kanten mee op.

De support op hun forum is uitstekend.
teaser
Berichten: 160
Lid geworden op: di 08 dec 2015, 19:39

Re: Logic Machine

Bericht door teaser »

Op tweakers.net zitten ook mensen die er ervaring mee hebben, misschien kun je daar ook eens zoeken.
fiha
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 16 jan 2017, 21:59

Re: Logic Machine

Bericht door fiha »

Dus ik mag stellen dat je er tevreden van bent en opnieuw zou kopen, of zou je eerder toch voor iets anders opteren? Ik ben er eigenlijk bij gekomen voor de sturing van ventilatiesysteem en het leek me wel een interessante module om ook logica/visualisatie etc mee te doen.

Ik kijk wel even op tweakers ook :)
Gebruikersavatar
DimitriDC
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 18 feb 2009, 21:22
Locatie: Oudenaarde
Contacteer:

Re: Logic Machine

Bericht door DimitriDC »

baggins schreef: Oorspronkelijk was ik van plan om Loxone te gebruiken voor mijn visualisatie maar gelet op de ontwikkelingen daar
Wat bedoel je hier mee ?
Met vriendelijke groeten,

Dimitri
www.coussies.be
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: Logic Machine

Bericht door egfdevos »

LOXONE lijkt meer de kant van een gesloten systeem op te gaan.
Zonder garantie dat functies die in het verleden werkten ook na een update nog werken.
Edwin
baggins
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 12 apr 2015, 11:17

Re: Logic Machine

Bericht door baggins »

egfdevos schreef:LOXONE lijkt meer de kant van een gesloten systeem op te gaan.
Zonder garantie dat functies die in het verleden werkten ook na een update nog werken.
Dat was inderdaad waar ik op doelde. Onlangs hebben ze nog eens iets uitgehaald met hun Modbus "ondersteuning" waardoor een aantal gebruikers nu in de problemen komen te zitten. Ik vrees dat zoiets voor KNX ook wel eens zou kunnen gebeuren...

Over de Logic Machine ben ik wel tevreden. Aangezien dit het enige systeem is waar ik mee gewerkt heb kan ik uiteraard niet vergelijken met andere servers.

Op het Duitse KNX forum maakt Edomi nogal wat furore. Daarvoor moet je wel eigen hardware inzetten, maar het ziet er in elk geval niet slecht uit voor de hobbyist.
teaser
Berichten: 160
Lid geworden op: di 08 dec 2015, 19:39

Re: Logic Machine

Bericht door teaser »

Edomi is wel 'nür Deutsch'.
Ga je de richting uit van de softwareoplossing, dan kijk je beter naar OpenHAB.
Plaats reactie