Hager Domovea via portal extern zeer langzaam

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
peter-keetfm
Berichten: 59
Lid geworden op: di 10 okt 2017, 12:53

Re: Hager Domovea via portal extern zeer langzaam

Bericht door peter-keetfm »

contact gehad met domovea.com
zij geven toe dat er vertraging via het portal is
en dat er geen oplossing is buiten de vpn om de server van buitenaf te benaderen is zonder portal
ik vind het dan beduidend slecht dat als je een apparaat koopt van zoveel euro
en dan (toen nog) een licentie usb stick aan moet schaffen 300a400 euro
en het zo traag werkt dat er gewoon niet mee te werken is buiten huis zonder vpn
het is dan zo slecht van hager dat ze nu niet met een oplossing komen met een update zodat je de domovea server rechtstreeks te benaderen is met extern ip adres of DDNS (als je extern ip niet vast is)
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Hager Domovea via portal extern zeer langzaam

Bericht door 747driver »

Vreemd inderdaad dat ze het rechtstreeks benaderbaar maken van de server niet mogelijk maken aangezien de prijs van het portal reeds betaald is door aanschaf van de licentie en nu dus door aanschaf van de server zelf.
peter-keetfm
Berichten: 59
Lid geworden op: di 10 okt 2017, 12:53

Re: Hager Domovea via portal extern zeer langzaam

Bericht door peter-keetfm »

ik kan hem benaderen via mijn extern ip met poortnummer 4505 dit werkt als ik in het netwerk van de server zit
maar zodra ik in een ander netwerk kom bv 4g of wifi elders knalt de verbinding met de server er uit
het lijkt er op dat het aan de app domovea ligt dat deze zo geprogrammeerd is dat hij het niet toe laat
ik vind dan dat er van hager een oplossing moet komen omdat het portal licentie nu in de server ingebakken zit
en dat mensen met netwerk ervaring gewoon extern met poort 4505 de domovea moeten kunnen bereiken
ik gebruik nu nog vpn omdat via dat portal niet te werken is
Plaats reactie