Aansturen CV

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Plaats reactie
Stef
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 06 jun 2018, 12:00

Aansturen CV

Bericht door Stef »

Beste allen,

Kan iemand me helpen? Zeer eenvoudig lijkt me maar vind de module(s) niet die ik hiervoor nodig heb...

Situatie: 5 x schakelaar Zennio met temperatuursensor - ik ga ervan uit deze temperatuur op de bus te kunnen sturen (nog niet in verdiept - niet de hoofdvraag)
3 x bedieningspaneel Zennio met mogelijkheid instellen gewenste temperatuur - ik ga ervan uit deze gewenste temperatuur op de bus te kunnen sturen.

Gewenst: voor 3 zones:
zone 1: indien temperatuur sensor 1 of 2 < gewenste temperatuur 1 -> potentiaalvrij contact 1
zone 2: indien temperatuur sensor 3 of 4 < gewenste temperatuur 2 -> potentiaalvrij contact 2
zone 3: indien temperatuur sensor 5 < gewenste temperatuur 3 -> potentiaalvrij contact 3

Iemand een idee?

Met dank bij voorbaat!

Stef
teaser
Berichten: 160
Lid geworden op: di 08 dec 2015, 19:39

Re: Aansturen CV

Bericht door teaser »

Zennio heeft toch ingebouwde logicaobjecten? Bij de actoren toch, drukknoppen heb ik niet van Zennio.
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: Aansturen CV

Bericht door egfdevos »

Lijkt me verstandig om je cv over een "thermostaat" functie aan te sturen.
Al is het maar voor de hysterese. Zodat de boel niet onnodig veel gaat pendelen.
Edwin
peter-keetfm
Berichten: 59
Lid geworden op: di 10 okt 2017, 12:53

Re: Aansturen CV

Bericht door peter-keetfm »

zorg voor voldoende tijd dat de kleppen eerst los zijn voordat bv cv actor bij cv in schakelt
ik gebruik zelf hager actor hiervoor voor vraag beneden en vraag boven apart of tegelijk
dan stuurt hij met vertraging de cv aan
tevens heb ik een bypass in mijn cv kring zitten tussen aanvoer en retour zodat er geen problemen in het cv gebeuren voordoet als er iets mis is met aansturing of kleppen
Plaats reactie