KNX Nieuwbouw project: uitbreidingen

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
teaser
Berichten: 160
Lid geworden op: di 08 dec 2015, 19:39

Re: KNX Nieuwbouw project: uitbreidingen

Bericht door teaser »

kristh88 schreef:
di 24 jul 2018, 09:47
Hoe bedoel je? De Lumento DX4 REG Led-Dimmer is voor mijn spots (8 kringen) en de Lumento X4 RGB LED Controller voor mijn LED strips. Mij hebben ze gezegd dat dit wel ging?
Ik ben fout wat betreft mijn opmerking dat dit in de handleiding staat van Zennio, het is bij de MDT controllers dat deze waarschuwing te lezen is:
We suggest to use the LED Controller only to create light moods. If you use it for main light sensitive persons can be irritated by strobe
effects or flickering.
De MDT controllers werken op 600/1000Hz, die van Zennio op 600Hz. Dus zeker ook daar van toepassing.

Het zal wel werken hoor, alleen niet zo ideaal als je misschien voor ogen had.

Over het verschil tussen de DX4 en de X4:
What is the difference between RGB(W) and LED application program?
Lumento X3/X4 RGB(W) allows a joint control of a group of 3/4 channel RGB(W), it allows both regulation of the color and the intensity. The application program is focused on this direction, with features such as predefined sequences (warm colors, cool colors, colorful covering any range) or the stability of the color (the user can choose any combination RGB(W) and adjust its intensity keeping the color chosen), among many others.

Lumento X3/X4 LED allows a control of 3/4 strips of LEDs of one color independently. For example, it is possible to connect 3/4 strips of white LEDs and control each strip in an independent way, with its own scenes or configurations. It does not support color regulation.

Lumento DX4 has only an application program to control the 4 channels jointly (to control RGBW strip), 3 channels jointly and 1 separately (RGB strip and a monochromatic strip) or the 4 channels separately (4 monochromatic strips)
kristh88
Berichten: 31
Lid geworden op: za 21 jul 2018, 14:16

Re: KNX Nieuwbouw project: uitbreidingen

Bericht door kristh88 »

Je hebt gelijk. Ik heb de Lumento DX4 modules gehouden voor het dimmen van mijn LED strips, de X4 heb ik teruggedaan en heb een Theben 4940285 DM 8-2 T KNX 8-voudige universele dimaktor genomen voor mijn gewone LED verlichting (spots).

Blijkbaar is de Lumento serie enkel geschikt voor LED strips.

* Ik heb enkel monochrome led strips

Afbeelding

Daarnaast heb ik ook de Gira X1 (in de plaats van de Zennio Ip interface) & Dual Q rookmelders + module aangeschaft

Een alarmsysteem ga ik laten voor wat het is.
Het enige waar ik nog over zit te twijfelen zijn automatisch gordijnen, maar vind dit zelf een overbodige luxe.
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: KNX Nieuwbouw project: uitbreidingen

Bericht door Dré »

Betreft de gordijnen, als je in ieder geval zorgt dat de leidingen er liggen, kun je daarna toch altijd nog beslissen om het wel of niet te doen?

Als je al bewegingssensoren gaat toepassen, kun je ook gewoon kijken hoe het gaat toch, desnoods met stil alarm om te testen?
kristh88
Berichten: 31
Lid geworden op: za 21 jul 2018, 14:16

Re: KNX Nieuwbouw project: uitbreidingen

Bericht door kristh88 »

Ivm gordijnen: Ja inderdaad, maar welke leidingen heb je dan precies nodig? Ik veronderstel een stroomkabel en 2 RJ12 stekkers? Of welk type gordijn wordt vaak gecombineerd met KNX?

Afbeelding

Ivm alarm: ja, dat klopt, alleen heb ik geen bewegingsmelders in mijn keuken/eetplaats. Dit zou dan een zwak punt zijn? De rest van het huis, zoals hal, natte berging, droge berging, wc, badkamer, etc hebben wel bewegingsmelders. Zou ik dan ene moeten bijplaatsen? Of is de kans bijzonder klein, dat als ze inbreken, enkel in de keuken/eetplaats zitten?
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: KNX Nieuwbouw project: uitbreidingen

Bericht door Dré »

Dat is aan jou of je er een bij plaatst, maar dan zou ik denken, je kunt dan beter 90% bedekt hebben dan gewoon helemaal niks.

Wat betreft gordijnen, ik durf het niet te zeggen, de keer dat ik het heb aangesloten, was het alleen 230v (motor was 230v) net zoals simpel gezegd een rolluik.
kristh88
Berichten: 31
Lid geworden op: za 21 jul 2018, 14:16

Re: KNX Nieuwbouw project: uitbreidingen

Bericht door kristh88 »

Ondertussen ook nog een Zennio zs-fsen-w flat sensato voor in de badkamer bijgekocht. Zo kan ik mijn ventilatie aansturen bij een te hoge vochtigheid.

Afbeelding
Plaats reactie