Hoe KNX lichtsensor koppelen aan DALI (analoge wijze)?

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Plaats reactie
KNXDALI101
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 24 aug 2018, 19:31

Hoe KNX lichtsensor koppelen aan DALI (analoge wijze)?

Bericht door KNXDALI101 »

Hallo iedereen,

Mijn kennis over KNX beperkt zich tot volgende uitwerking die vaak gebruikt wordt:
KNX drukknoppen -> DALI gateway -> Dimmen en aansturen van ledverlichting met DALI drivers.

Nu wil ik echter gebruik maken van een KNX lichtsensor; namelijk de Theben Luna 133. Deze lichtsensor moet de lichtintensiteit meten en hieraan wil ik dan een bepaalde dimwaarde van de DALI koppelen. Dus bijvoorbeeld: als de lichtsensor 500 lux detecteert, dan moeten de lampen op 50% gedimd worden. Wanneer de lichtsensor 1100 lux detecteert, dan moeten de lampen naar 10% gaan; en zo verder (eigenlijk zoals een analoge input en analoge output). Indien mogelijk zou een volledig "analoge"/traploze werking ideaal zijn maar zo niet kan bv. 10 niveaus ook al voldoende zijn.

Aangezien ik absoluut geen KNX expert ben weet ik niet hoe ik dit kan verwezenlijken; en liefst ook nog relatief goedkoop...
Hopelijk kan iemand mij wat in de juiste richting duwen.
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: Hoe KNX lichtsensor koppelen aan DALI (analoge wijze)?

Bericht door egfdevos »

Theben Luna 133 vergeten en een sensor kopen met licht afhankelijke sturing.

Wat je nodig hebt om die lux waarde om te zetten in een 0-100% dimsignaal is veel kostelijker dan een andere sensor met die functie.
Edwin
Plaats reactie