Combineren van componenten in ETS5

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Plaats reactie
1er
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 12:53

Combineren van componenten in ETS5

Bericht door 1er »

Hello All,

Kan iemand mij helpen met het volgende:

Ik gebruik al jaren ABB powernet. Dit systeem gebruik ik al jaren, destijds geprogrammeerd met ABB Powerproject.
Nu wil ik de programmering aanpassen in ETS5 echter stuit ik op het volgende probleem:
Ik heb een 6932 dimactor gecombineerd met een 6117 4-voudige drukknop. Deze combinatie komt in ETS niet voor.
Wel zijn de losse componenten 6932 en 6117 beschikbaar. Hoe kan ik deze combineren?
Simpelweg beide componenten in het project hengelen en beide hetzelfde adres geven gaat niet.
Wie helpt?

Thanks en groet,

Ed.
KNX_Steven
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 23 feb 2009, 15:53

Re: Combineren van componenten in ETS5

Bericht door KNX_Steven »

In ETS moet je beide apparaten een verschillend Individueel Adres (Fysiek Adres) geven. Normaal gezien doet ETS dat.
Ze praten met elkaar doordat je de Groepenobjecten in beide die met elkaar moeten praten hetzelfde groepsadres toewijst.
cevers
Berichten: 183
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 20:12

Re: Combineren van componenten in ETS5

Bericht door cevers »

Niet in dit geval. Je kan in de parameters aangeven welke knoppen op de actor zitten. Beetje raar abb dingetje. Zal even in de oude applicaties kijken of ik een versie kan vinden waarin die combinatie wel zit.

In geval van sommige powernet componenten is dat nog uit het ets2 tijdperk :mrgreen:
Plaats reactie