RGBW sturen

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Plaats reactie
wip
Berichten: 27
Lid geworden op: do 31 okt 2013, 15:34

RGBW sturen

Bericht door wip »

Beste,

In de gevel van ons kantoor hebben wij plaats voor RGBW ledstrips voorzien.
Nu willen wij die als volgt sturen.

- Ofwel continue 1 kleur (naar keuze).
- OF fade MAAR per week 1 kleur veranderen (vb. van geel naar rood in 1 week tijd), ==> GEEN DISCO = per 5min. hele kleur cyclus :lol:

1. Wij hebben een Zenio dali gateway reeds ingebouwd voor verlichting, kan deze dienen?
2. een knx dmx controller aanschaffen, waarbij de kleur gekozen kan worden en of de fade gestart kan worden?
3. Zijn er kno-led controllers die dit kunnen ?

Zijn er hier licht techneuten die mij kunnen helpen hierin.
Mercikes,
Dave
cevers
Berichten: 183
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 20:12

Re: RGBW sturen

Bericht door cevers »

Voor een goed antwoord mis ik nog wat info:
Word de RGBW strip gevoed vanuit een aparte voeding?
Welk voltage heeft de strip nodig? wat is het vermogen per meter?

Met de Zennio Dali zul je zoiezo 4 kanalen apart moeten gaan aansturen aangezien die geen DT8 ondersteund.
Je hebt dali drivers die zelf voeden of gevoed moeten worden door bv 24v die al 4 kanaals zijn en als 4 lampen in je dali tervoorschijn komen.

Mooier is een DAli DT8 driver, maar dan heb je een Dali DT8 gateway nodig.

Alternatief is met een KNX driver zoals de Zennio Lumento DX4 die als RGBW kan worden geconfigureerd. Kwa kosten lijkt mij dat beter.
Met daarbij opgemerkt dat je dan nog een aparte voeding moet installeren (24V DC met genoeg amperage voor de ledstrips)
Meer dan genoeg opties, maar dat is afhankelijk van wat je wil aansturen. (vermogen en spanning led strips)
wip
Berichten: 27
Lid geworden op: do 31 okt 2013, 15:34

Re: RGBW sturen

Bericht door wip »

Beste,

De LED-strips worden voorzien van een afzonderlijke voeding, dit in functie van de gekozen strips

Naar programmatie (is normaal een ander topic). Kan het gevraagde met vb. zennio Lumento geprogrammeerd worden?
Ronny Cochet
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 14 mar 2018, 11:21

Re: RGBW sturen

Bericht door Ronny Cochet »

Beste,

Ik heb een Dali gateway van Ipas (https://ipas-products.de/en/products/kn ... ntrol-e64/), deze kan standaard DT8. Vandaag kan je d.m.v. scenes de verschillende kleuren aansturen (zoals je vraagt). Je kan via een web-interface elke kleur zetten en dan kan je simpel door aan/uit schakelen. De firmware dewelke een RGBW-koppeling naar KNX mogelijk maakt is voorzien voor januari 2019.
Als ze dit nog mooi afleveren dan is die Dali gateway interface gewoon prachtig.
Ik heb DALI PWM RGBW drivers van het merk Lunatone genomen, ook goed en niet (te) duur.
Plaats reactie