KNX TP-Bus: Geen acties meer

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Plaats reactie
Massinb
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 18:49

KNX TP-Bus: Geen acties meer

Bericht door Massinb »

Ik werk met KNX lite en heb 2 projecten die ik nu combineer (hoofd- en bijgebouw). Alles is mooi opgedeeld, geen overlappende adressen. Bijgouw werkt reeds maanden feilloos.

Juist de eerste schakelaars en actoren geprogrammeerd zondag in het hoofdgebouw en plots doet geen enkele knop het nog. Ze sturen nog wel de juiste info, maar geen enkele schakelactor reageert nog :oops: . Resetten al gedaan, alle nieuwe schakelaars en actoren ge-unload, gecontroleerd op lussen, spanning op de bus nagemeten en die is ongeveer 29,5V overal.

Ik werk volledig HAGER en Berker voor de Monobloc schakelaars. Voeding is 320mA 30V +640mA 24V voor de Domovea server. Ik werk met alles op dezelfde lijn, in totaal 4 schakelactoren van 2x20, 1x16 en 1x10, 3 Dim modules van 3 uitgangen, en momenteel staan er een 13 monobloc schakelaars. En nog 1 Zenio Heatmaster 8x.

Iemand een idee wat deze complete buiten werking kan veroorzaken aub? :idea:
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: KNX TP-Bus: Geen acties meer

Bericht door Dré »

misschien heel stom, maar niet toevallig op de actoren handbediening, geactiveerd?
je zegt plots doet geen enkele knop het nog, dan heb je het ook over het al eerde geprogrammeerde bijgebouw?
en wat nu als je het gene wat je als laatste hebt toegevoegd bedradingstechnisch, loskoppeld?

je zegt trouwens geen dubbele adressen te hebben, dan heb je het neem ik aan over, de adressen van de deelnemers en die van de groepsadressen? (al moet dat niet dit probleem geven maar andere problemen).
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: KNX TP-Bus: Geen acties meer

Bericht door egfdevos »

Koppeling ongedaan maken.
Zorgen dat bijgebouw weer werkt als voorheen.
Voeding eruit halen (aangenomen dat je geen extra voeding hebt liggen) en deze in het hoofdgebouw zetten en dan daar de aanwezige storing zoeken.

Snelste is ongeveer de helft los te gooien en te kijken welke helft werkt.
Dan weer de helft van het deel dat niet werkt etc.
Systematisch te werk gaan tot het einde.
Edwin
Plaats reactie