Weinzierl ip baos 777

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Snaak
Berichten: 22
Lid geworden op: di 06 nov 2018, 11:30

Weinzierl ip baos 777

Bericht door Snaak »

Hoi

ik ben totaal een leek in het hele knx gebeuren. ik vroeg me nu af!? ik heb een bestaande knx installatie met een hdl usb interface.
Nu zou ik daar een baos 777 willen op aansluiten. (zie foto). Is het voldoende om de knx bekabeling aan te sluiten zoals dat de usb interface is aangesloten? Op de ip baos 777 zit er namelijk ook nog een aansluiting voor een externe voeding (links boven op de foto)... Als ik de ip baos aansluit op de knx bus, via de connectoren rechts boven, doet deze interface niets... licht niet op ofzo.. Iemand enige ervaring?
mvg
snaak
Bijlagen
baos ip 777
baos ip 777
baos ip 777.JPG (82.96 KiB) 6555 keer bekeken
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Weinzierl ip baos 777

Bericht door Dré »

Hoi Snaak,

Ja ook de wit met gele aansluiting moet worden aangesloten, maar dan op een spanning tussen de 12v en 30v DC (DC=gelijkspanning) (dat is een andere spanning dan de KNX bus).

Je zegt dat je leek bent in KNX, maar heb je wel de programmering van de installatie (en software)?

ik weet niet of je de installatie zelf hebt gemaakt, maar dat de aders van de UTP dubbel zitten lijkt me niet zn goed idee (of ze moeten niet op dezelfde plek uitkomen) en een vreemde kleur keuze van de aders, maar dat heeft nergens effect op.
Snaak
Berichten: 22
Lid geworden op: di 06 nov 2018, 11:30

Re: Weinzierl ip baos 777

Bericht door Snaak »

Hey Dré,

Alvast bedankt voor je reactie. Ik heb de programmering van de installatie + de bijhorende dongle. Ik ga me nog eens moeten verdiepen in het hele ets5 gebeuren... Nu dacht ik wel dat ik de geel/witte connecter nog moest aansluiten daar er geen beweging in kwam wanneer ik de aansluiting op de knx bus deed maar toch eens even vragen voor de zekerheid.