Weinzierl ip baos 777

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Snaak
Berichten: 22
Lid geworden op: di 06 nov 2018, 11:30

Weinzierl ip baos 777

Bericht door Snaak »

Hoi

ik ben totaal een leek in het hele knx gebeuren. ik vroeg me nu af!? ik heb een bestaande knx installatie met een hdl usb interface.
Nu zou ik daar een baos 777 willen op aansluiten. (zie foto). Is het voldoende om de knx bekabeling aan te sluiten zoals dat de usb interface is aangesloten? Op de ip baos 777 zit er namelijk ook nog een aansluiting voor een externe voeding (links boven op de foto)... Als ik de ip baos aansluit op de knx bus, via de connectoren rechts boven, doet deze interface niets... licht niet op ofzo.. Iemand enige ervaring?
mvg
snaak
Bijlagen
baos ip 777
baos ip 777
baos ip 777.JPG (82.96 KiB) 6555 keer bekeken
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Weinzierl ip baos 777

Bericht door Dré »

Hoi Snaak,

Ja ook de wit met gele aansluiting moet worden aangesloten, maar dan op een spanning tussen de 12v en 30v DC (DC=gelijkspanning) (dat is een andere spanning dan de KNX bus).

Je zegt dat je leek bent in KNX, maar heb je wel de programmering van de installatie (en software)?

ik weet niet of je de installatie zelf hebt gemaakt, maar dat de aders van de UTP dubbel zitten lijkt me niet zn goed idee (of ze moeten niet op dezelfde plek uitkomen) en een vreemde kleur keuze van de aders, maar dat heeft nergens effect op.
Snaak
Berichten: 22
Lid geworden op: di 06 nov 2018, 11:30

Re: Weinzierl ip baos 777

Bericht door Snaak »

Hey Dré,

Alvast bedankt voor je reactie. Ik heb de programmering van de installatie + de bijhorende dongle. Ik ga me nog eens moeten verdiepen in het hele ets5 gebeuren... Nu dacht ik wel dat ik de geel/witte connecter nog moest aansluiten daar er geen beweging in kwam wanneer ik de aansluiting op de knx bus deed maar toch eens even vragen voor de zekerheid.

Die dubbele utp bekaling is nergens voor nodig maar meer een zekerheid, moest er 1tje niet gaan. Kon perfect ook met 1 dacht ik en de kleur maakt inderdaad niets uit.

dus normaal gezien als ik er volgende adapter op aansluit mag het geen probleem zijn? (zie foto) [EDIT] ik heb begrepen dat er een voeding van knx nodig is vanwege protocol verstoring ofzo?
Bijlagen
2019-01-28 14_34_44-New AC Adapter Cord for Epson TM-T88 TM-U220 TM-T88IV TM-T88III TM-T88V Printer .png
2019-01-28 14_34_44-New AC Adapter Cord for Epson TM-T88 TM-U220 TM-T88IV TM-T88III TM-T88V Printer .png (221.57 KiB) 6537 keer bekeken
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Weinzierl ip baos 777

Bericht door Dré »

Snaak schreef:
ma 28 jan 2019, 14:43
Hey Dré,

Alvast bedankt voor je reactie. Ik heb de programmering van de installatie + de bijhorende dongle. Ik ga me nog eens moeten verdiepen in het hele ets5 gebeuren... Nu dacht ik wel dat ik de geel/witte connecter nog moest aansluiten daar er geen beweging in kwam wanneer ik de aansluiting op de knx bus deed maar toch eens even vragen voor de zekerheid.

Die dubbele utp bekaling is nergens voor nodig maar meer een zekerheid, moest er 1tje niet gaan. Kon perfect ook met 1 dacht ik en de kleur maakt inderdaad niets uit.
Dan zou ik adviseren om een van de twee los te halen, dit kan juist problemen (gaan) geven, want het data verkeer wordt nu twee keer de bus op gestuurd.
Snaak schreef:
ma 28 jan 2019, 14:43
dus normaal gezien als ik er volgende adapter op aansluit mag het geen probleem zijn? (zie foto) [EDIT] ik heb begrepen dat er een voeding van knx nodig is vanwege protocol verstoring ofzo?
Ik kan niet met zekerheid zeggen dat dit gaat werken, je laat een adapter zien met 3 pennen, dat kan zijn dat een daarvan een data signaal is, en eerst communiceert met de verbruiker, hierdoor kan het zijn dat hij het niet doet, wat hij kan niet communiceren met de gebruiker.
Zit er bij je KNX voeding niet een extra aansluiting?
KNX voeding heb je inderdaad nodig voor je KNX installatie, maar deze heeft en de KNX voeding nog en nog een extra voeding omdat hij te veel vermogen vraagt voor de norm van de bus,
Snaak
Berichten: 22
Lid geworden op: di 06 nov 2018, 11:30

Re: Weinzierl ip baos 777

Bericht door Snaak »

Dré schreef:
ma 28 jan 2019, 17:03
Snaak schreef:
ma 28 jan 2019, 14:43
Hey Dré,

Alvast bedankt voor je reactie. Ik heb de programmering van de installatie + de bijhorende dongle. Ik ga me nog eens moeten verdiepen in het hele ets5 gebeuren... Nu dacht ik wel dat ik de geel/witte connecter nog moest aansluiten daar er geen beweging in kwam wanneer ik de aansluiting op de knx bus deed maar toch eens even vragen voor de zekerheid.

Die dubbele utp bekaling is nergens voor nodig maar meer een zekerheid, moest er 1tje niet gaan. Kon perfect ook met 1 dacht ik en de kleur maakt inderdaad niets uit.
Dan zou ik adviseren om een van de twee los te halen, dit kan juist problemen (gaan) geven, want het data verkeer wordt nu twee keer de bus op gestuurd.
als je die connector er af haalt heb je toch gewoon 2 kabels die daar doorlopen + een aardingskabel ofzo, allez moet ik nog bezien... Enfin ik las ergens dat je bij voorkeur precies toch een knx voeding moet gebruiken maar wat is dat juist? Ik zou gaan voor din rail transfo 24V dc maar of dat dan echt knx is? Als je dat op google intypt heb je nergens iets die zegt knx compatibel ofzo...
los te halen van de bus of enkel de usb kabel los halen die de connectie maakt met de software?
Dré schreef:
ma 28 jan 2019, 17:03
Snaak schreef:
ma 28 jan 2019, 14:43
dus normaal gezien als ik er volgende adapter op aansluit mag het geen probleem zijn? (zie foto) [EDIT] ik heb begrepen dat er een voeding van knx nodig is vanwege protocol verstoring ofzo?
Ik kan niet met zekerheid zeggen dat dit gaat werken, je laat een adapter zien met 3 pennen, dat kan zijn dat een daarvan een data signaal is, en eerst communiceert met de verbruiker, hierdoor kan het zijn dat hij het niet doet, wat hij kan niet communiceren met de gebruiker.
Zit er bij je KNX voeding niet een extra aansluiting?
KNX voeding heb je inderdaad nodig voor je KNX installatie, maar deze heeft en de KNX voeding nog en nog een extra voeding omdat hij te veel vermogen vraagt voor de norm van de bus,
Goh, ik heb een knx voeding (rechtsonderaan) en een knx schakelaar (bovenaan), zoals ik het zie geeft die knx voeding 30v aan de bus en aan de 16 channel schakelaar ook. (zwart & rode kabels). Ik weet niet of ik van dezelfde voeding nog eens naar die geel/wit connecter van de ip baos777 mag gaan...?
Bijlagen
IMG_5003.JPG
IMG_5003.JPG (123.56 KiB) 6529 keer bekeken
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Weinzierl ip baos 777

Bericht door Dré »

Zoals gezegd, het kan een ader zijn voor data en dan kan het zijn dat je geen spanning hebt.
De knx voeding waar je over gelezen hebt, die heb je al, rechts onder in de kast.
Het enige wat je nog moet doen is de spanning op de wit met gele wago.
Als die adapter verder niet meer nodig is, zou je kunnen kijken of die werkt, maar is niet de mooiste oplossing, persoonlijk zou ik gaan voor een dinrail versie of misschien werkt de interface ook op PoE, misschien dat je al een switch hebt daarvoor?
Snaak
Berichten: 22
Lid geworden op: di 06 nov 2018, 11:30

Re: Weinzierl ip baos 777

Bericht door Snaak »

Dré schreef:
ma 28 jan 2019, 20:50
Zoals gezegd, het kan een ader zijn voor data en dan kan het zijn dat je geen spanning hebt.
De knx voeding waar je over gelezen hebt, die heb je al, rechts onder in de kast.
Het enige wat je nog moet doen is de spanning op de wit met gele wago.
Ik denk dan zoiets? (zie foto) Die zwarte en rode dinmodules, daar loopt de stroom door van de voeding. Maar maak ik dan geen lus? Lijkt me een raar gegeven...
Dré schreef:
ma 28 jan 2019, 20:50
Als die adapter verder niet meer nodig is, zou je kunnen kijken of die werkt, maar is niet de mooiste oplossing, persoonlijk zou ik gaan voor een dinrail versie of misschien werkt de interface ook op PoE, misschien dat je al een switch hebt daarvoor?
heb spijtig genoeg geen PoE switch :-( volgens de omschrijving van de ip interface zou dit inderdaad wel gaan...
Bijlagen
aangepast1.jpg
aangepast1.jpg (59.27 KiB) 6527 keer bekeken
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Weinzierl ip baos 777

Bericht door Dré »

Nee dat is niet de manier, zou ook een beetje vreemd zijn.
Je hebt gewoon een aparte voeding nodig.
Je kunt zoals gezegden proberen of die voeding werkt van de printer, maar ik weet dus niet of die derde pin een data aansluiting of iets anders is.
Snaak
Berichten: 22
Lid geworden op: di 06 nov 2018, 11:30

Re: Weinzierl ip baos 777

Bericht door Snaak »

Dré schreef:
ma 28 jan 2019, 21:07
Nee dat is niet de manier, zou ook een beetje vreemd zijn.
Je hebt gewoon een aparte voeding nodig.
Je kunt zoals gezegden proberen of die voeding werkt van de printer, maar ik weet dus niet of die derde pin een data aansluiting of iets anders is.
De zwart/ witte is een ac naar dc adapter 24V - 2A aangesloten met stroom op. Maar geeft geen teken van leven :( doe ik iets fout :?: :oops:
Bijlagen
IMG_5009.JPG
IMG_5009.JPG (86.62 KiB) 6490 keer bekeken
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Weinzierl ip baos 777

Bericht door 747driver »

Polariteit correct?
Plaats reactie