ets via IP

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Plaats reactie
arnevt
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 11 mar 2009, 14:10

ets via IP

Bericht door arnevt »

Allen

Als ik aan mijn eib bus een internet/ethernet gateway hang, kan ik dan via ets doen wat ik ook via usb of serial zou kunnen? het zou me namelijk de kost van een usb device besparen als ik toch een IP gateway zou nemen

hoe zit het met beveiliging? is er een wachtwoordconfiguratie mogelijk in zulke gateways? Of zit dat ergens in de eib inteliggentie? en wat met wachtwoordrecovery, kan ik mezelf niet buitensluiten door mijn wachtwoord te vergeten?

alvast bedankt
Arne
ligth011
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 07:58

Re: ets via IP

Bericht door ligth011 »

goedkoper oplossing is een eib ip router, kun je via netwerk de bus bedienen en programmeren.
Wijnand
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 14 aug 2009, 20:00

Re: ets via IP

Bericht door Wijnand »

Met een ip-switch kan dat ook al. een router heb je nodig als je h'm ook als lijnkoppelaars gaat gebruiken.
Een colega had als test een ip-switch en die kon ik vanaf de zaak gewoon bereiken.
speedyx
Berichten: 19
Lid geworden op: di 27 apr 2010, 19:35

Re: ets via IP

Bericht door speedyx »

Beste

zelf heb ik de siemens n151 ip programmeer interface hiermee kan ik probleemloos programmeren wat ik wil en ook op afstand.
het programmeren gaat echter zonder wachtwoord wand wie o wie heeft ets 3 en jouw project ??
het ip dingetjhu heeft echter ook een webbased iets in zich waarmee je 40 dingen kan aanstuuren of uitlezen via een nogal simpel web paginatje
dit gaat wel met een wachtwoord.
ligth011
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 07:58

Re: ets via IP

Bericht door ligth011 »

snap weinig van het laatste bericht. een ip dingejhu
Wijnand
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 14 aug 2009, 20:00

Re: ets via IP

Bericht door Wijnand »

ik snap er ook niet veel van. Maar zo'n webbased module in een ip-router is mij wel bekend. En dat het niet met een wachtwoord is beveiligd, heeft waarschijnlijk te maken met het blokkeren/vrijgeven van ip-adressen met bijbehorende port-nummers. Daarnaast is juist een gevaar van EIB, dat als je het programma niet heb, makkelijk het systeem in verwarring kan sturen. Als je even een dag de telegrammen-monitor aanzet, kom je een hoop van de sturingen te weten. Voordeel is natuurlijk er weer van dat je zonder software er modulen en functies erbij kan programmeren.
Plaats reactie