verwarming van het elsener weerstation basic

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Plaats reactie
speedyx
Berichten: 19
Lid geworden op: di 27 apr 2010, 19:35

verwarming van het elsener weerstation basic

Bericht door speedyx »

Hier een vraagje over het verwarmings element van het elsener basic weerstation

enige tijd geleden heb ik een weerstationnetje aangeschaft die overigens prima werkt met wat ik gebruik ervan
nu kwam ik er onlangs achter dat zelfs met een mooije zonig dag het regen detectie plaatje wat bovenop de sensor zit
zelfs met dit weer verwarmd word waardoor deze echter zeer heet aanvoeld.
in de beschrijvingen of parameters heb ik hier niets over kunnen vinden.
het lijkt mij nakelijk gebruikelijk dat die bij wijze van boven de 15 graden deze gewoon uitzet
vocht en dergelijke heb je dan niet zo veel meer lijkt mij en dat die bij regen detectie de verwarming weer aanzet voor enige tijd
of de tempratuur weer daalt onder de 15 graden voordat die de verwarming aanzet

heeft iemand hier ervaring mee of plaatst iedereen dit product en kijkt niemand er meer naar om wat ermee gebeurd
en dan nog een 2e vraag. Waar op mijn woning kan je deze station het beste plaatsen in verband met de zon
in de zon hangen lijkt me onlogisch wand dan klopt je tempratuur niet maar dan meet die de lichtsterkte toch weer niet goed
alvast bedankt
Wijnand
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 14 aug 2009, 20:00

Re: verwarming van het elsener weerstation basic

Bericht door Wijnand »

Betreft vraag 1 heb ik geen antwoord. De weersensoren die ik gebruik (over het algemeen ABB) verwarmen ook, maar volgens mij niet zo super heet, en daarnaast zal die er wel voor geschikt zijn ook bij hoge temperaturen.
Vraag 2: hierover wordt algemeen bepaalt, 1 meter boven het hoogste punt en niet in de schaduw van omliggende gebouwen en niets mag boven de sensor uitsteken, dit i.v.m. regendruppels welke na een regenbui op de sensor kunnen vallen bij wind
Plaats reactie