inZennio Z38 - thermostaat

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Plaats reactie
jsds
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 05 jul 2010, 22:24

inZennio Z38 - thermostaat

Bericht door jsds »

Ik ben van plan om via de inZennio Z38 mijn binnentemperatuur te sturen. Zo heb ik (als mijn redenering klopt volgens info op site van Zennio) geen thermostaten meer nodig :D. Graag jullie feedback:

Zennio in de woonruimte waarbij CLIMA1 - Thermostaat wordt ingesteld als "Heating, PI Control - PWM 1 bit".
Ik krijg dan in ETS een object waarmee ik dan een 1 of 0 richting mijn schakelactor kan sturen die dan 230V naar de ketel/pomp/ventiel schakelt.
In ETS lijkt dit te lukken, maar ik beschik niet over een Zennio en kan dat dus niet testen.

Is dit correct geredeneerd? Heeft iemand dit werkend/ervaring mee?

We hebben een "oude" CV-ketel die nu bediend wordt door één thermostaat (Honeywel CM37) via schakeling van 230V.

Thx!
ligth011
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 07:58

Re: inZennio Z38 - thermostaat

Bericht door ligth011 »

dat moet idd geen probleem zijn , ik zelf doe het via een maak contact dat met een ventiel meeloopt van de vloerverwarming, elke vertek zijn eigen thermostaat en maakcontact.
jsds
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 05 jul 2010, 22:24

Re: inZennio Z38 - thermostaat

Bericht door jsds »

Ik zou idd samen met de CV-ketel ook de pompen en de ventielen van de vloerverwarming mee starten/openen/sluiten.
Welke ventielen gebruik je?
Gebruik je ook andere (betaalbare) thermostaten?
ligth011
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 07:58

Re: inZennio Z38 - thermostaat

Bericht door ligth011 »

het hoeft toch niet en en , dus met andere woorden of de ventielen van de vloer en radiators die de kachel aanstuurt of via de ketel.
ik grbruik de ventieln van WTH ik heb nog ventielen liggen van ABB.
Ik heb 2 lcd van abb (B&J) en in de woonkamer het tochscherm
Plaats reactie