ABB versus Busch-Jaegher

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Plaats reactie
nederbos
Berichten: 24
Lid geworden op: di 01 feb 2011, 16:11

ABB versus Busch-Jaegher

Bericht door nederbos »

Hallo,

Bij m'n zoektocht naar KNX componenten merk ik dat ABB en BJ kwasie dezelfde KNX devices hebben (BJ is een onderdeel van ABB), zijn er verschillen kwa software?

Mvg,
cevers
Berichten: 183
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 20:12

Re: ABB versus Busch-Jaegher

Bericht door cevers »

Hoe bedoel je kwa software? Alles word geprogrammeerd met ETS, de applicatie word door de fabrikant aangeleverd.
Of je nou BJ, ABB, Hager, Gira, Jung neemt. In de basis word alles hetzelfde gekoppeld. Kwa instellingen kan het van fabrikant tot fabrikant iets anders vermeld worden, maar in principe werkt alles hetzelfde.
nederbos
Berichten: 24
Lid geworden op: di 01 feb 2011, 16:11

Re: ABB versus Busch-Jaegher

Bericht door nederbos »

Wat ik bedoel is dat de hardware identiek 'lijkt'/is, alleen een ander kleur van streep :-) Vermits BJ een onderdeel is van ABB is de kans groot dat het idd dezelfde hardware is. Vandaar de vraag of er in de software een verschil zit (de firmware oftewel de .knxprod die erbij hoort)? Of is er op een ander vlak verschil?
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: ABB versus Busch-Jaegher

Bericht door 747driver »

Firmware van beide producten in ETS importeren en de in te stellen parameters vergelijken.
Er kunnen inderdaad verschillen in zitten.
KNX_Steven
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 23 feb 2009, 15:53

Re: ABB versus Busch-Jaegher

Bericht door KNX_Steven »

Busch-Jaeger behoort tot de ABB groe^p. Bepaalde dingen nemen ze over van elkaar. De beste manier - en gratis - is inderdaad de applicties in je ETS importeren en de communicatie-objecten en parameters te vergelijken.
nederbos
Berichten: 24
Lid geworden op: di 01 feb 2011, 16:11

Re: ABB versus Busch-Jaegher

Bericht door nederbos »

THX, via via (ABB support) bericht gekregen dat voor specifieke device die ik voor ogen heb (UD/S4.210.2.11) de applicaties van ABB en BJ onderling uitwisselbaar zijn.
Plaats reactie