HTTP command naar KNX

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Plaats reactie
fiha
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 16 jan 2017, 21:59

HTTP command naar KNX

Bericht door fiha »

Hallo

De intercom kan via http protocol commands versturen voor een web relay. Ik zou via deze methode echter graag via knx aansturen. Dus bv een 'on' waarde schrijven naar een specifiek groepsadres.

Ik wil niet gewoon een relay van de intercom gebruiken, want in principe haal je de intercom van de muur en bestuur je de relay door de draadjes te verbinden.

Ik denk dat het eventueel mogelijk is via de Weinzierl IP BAOS 77x maar ik heb deze nog nooit gebruikt. Dit is ook een vrij prijzig toestel.

Ik had gehoopt dat het zou werken via de MDT IP Gateway maar die ondersteunt het niet.

Heeft iemand weet van goedkopere alternatieven?

Met dank
brammetje
Berichten: 126
Lid geworden op: zo 02 feb 2020, 10:19
Locatie: Axel, NL

Re: HTTP command naar KNX

Bericht door brammetje »

Weinig reactie...
Als je geen enkel slim element in jouw domotica-systeem hebt dan is het voor zover ik weet met gewone componenten niet mogelijk om een dergelijk signaal om te zetten naar een bustelegram.

Als je het goedkoop wilt houden dan lijkt me de enige oplossing om het droge contact van de intercom te gebruiken om 'ergens' een discrete ingang aan te sturen. Maar dat wil je kennelijk niet.

Een andere mogelijkheid is om zelf iets in elkaar te zetten - er lijkt zelfbouwmateriaal te bestaan om op een microcomputer een KNX-applicatie te zetten. Als je dat ook niet wilt dan is een andere mogelijkheid om een echte logic-module aan te schaffen, met de iets uitgebreidere modules kan je dan gelijk veel meer slimheid inbouwen, of zelfs visualisatie. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.
Plaats reactie