Gira 1080 00 USB

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Plaats reactie
Gert
Berichten: 2
Lid geworden op: di 05 apr 2011, 19:45

Gira 1080 00 USB

Bericht door Gert »

Hallo,

Mijn eerste post en direct met een waarschijnlijk domme vraag:

Ik heb net alle onderdelen klaarliggen om mijn zekeringkast aan te sluiten, en om de programmatie te verrichten heb ik een USB data interface meegekregen. Omdat ik zelf al wat aan het kijken ben wat de mogelijkheden zijn (ETS 3 + Expert 2.5 software) wil ik een verbinding leggen via deze USB interface.

Tot zover de situatieschets, nu het probleem:

Wat moet ik doen om via ETS of Expert de USB interface te laten "herkennen"? Moet hier een specifieke Gira driver voor worden gebruikt, aangzien WIndows 7 dit apparaat nu herkent als "USB Input Device". In ETS 3, als ik dan een verbinding wil maken, om bvb de Bus monitor te laten lopen, krijg ik de foutmelding "The USB driver could not be opened, e.g. there is no USB device connected...) enz

Ik ben mijn eerste stappen aan het zetten in deze KNX wereld, dus be gentle :oops:
BNtech
Berichten: 20
Lid geworden op: za 26 feb 2011, 18:55

Re: Gira 1080 00 USB

Bericht door BNtech »

Heb zelf geen Gira usb koppelaar maar wel eentje van Hager. Hij ziet er hetzelfde uit en volgens mij zijn ze dat ook op de opdruk na. Ik heb niets moeten installeren van drivers enkel in Ets moeten selecteren dat ik de bus aanspreek via usb. Normaal zou dat voldoende moeten zijn.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Gira 1080 00 USB

Bericht door 747driver »

Is het gelukt Gert?
Ik heb de 107000 (de inbouw versie) en gebruik 'm met ETS3 en Windows 7.
Gert
Berichten: 2
Lid geworden op: di 05 apr 2011, 19:45

Re: Gira 1080 00 USB

Bericht door Gert »

747driver schreef:Is het gelukt Gert?
Ik heb de 107000 (de inbouw versie) en gebruik 'm met ETS3 en Windows 7.
Ik moet voorlopig nog even wachten om verder te kunnen testen, alles moest verder in de kast ingebouwd worden en geplaatst. Voor de foutmelding ga ik waarschijnlijk eerst een format moeten doen, omday ik al in het windows register heb zitten zoeken, alles van ETS heb verwijderd, maar ergens blijven nog restanten achter van de vorige verbinding. :cry:
KNX_Steven
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 23 feb 2009, 15:53

Re: Gira 1080 00 USB

Bericht door KNX_Steven »

De KNX USB devices zijn qua model inderdaad van de klasse "USB input device".
Normaal gezien wordt de nieuwste ETS versie steeds geleverd samen met de .inf-files van de op dat ogenblik bestaande KNX USB interfaces. Als het apparaat niet wordt herkend, moet je ergens op zoek gaan naar de .inf-file die ervoor gemaakt is.
Plaats reactie