problemen met Gira rolluikactor

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Plaats reactie
steven
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 22:02

problemen met Gira rolluikactor

Bericht door steven »

Hallo iedereen,

Ik heb een Gira 216100 rolluikmodule waarmee ik 8 rolluiken aanstuur via de Homeserver.
Wanneer ik echter de opdracht geef om alle rolluiken gelijktijdig naar beneden te doen zijn er steeds 2 die onveranderd blijven (soms lukt dit wel 1op 10), dit enkel bij het naar beneden gaan omhoog geeft geen problemen.

Wanneer ik de 2 rolluiken handmatig naar beneden doe via de module, of via de homeserver werkt het wel.

Kan iemand mij hiermee helpen?
KNX_Steven
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 23 feb 2009, 15:53

Re: problemen met Gira rolluikactor

Bericht door KNX_Steven »

Ik ken het apparaat niet en het lijkt me eerder een elektrisch probleem dan een logisch probleem met KNX.
Dus dat is één groepsadres waarmee je ze allemaal samen stuurt?
Zijn het telkens dezelfde twee rolluiken?
Zou je eventueel een paar andere rolluiken kunnen afkoppelen en zien of het dan gaat? Dat zou dan eerder wijzen op een elektrisch probleem.
Is het mogelijk om een vertraging in te bouwen per rolluik bij het starten? (Is daar een parameter voor.)
Anders zeker en vast eens de fabrikant kontakteren.
steven
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 22:02

Re: problemen met Gira rolluikactor

Bericht door steven »

Inderdaad het is 1 groepsadres, het adres van de rolluikmodule
Het zijn altijd dezelfde 2 rolluiken die niet willen meewerken in de opeenvolgende schakeling.
Het rare is wel dat deze 's morgens wel mee omhoog gaan, en dat ze wanneer ik ze appart aanstuur geen problemen geven, dan werkt het iedere keer bij de eerste klik.

enkel wanneer ze opeenvolgend moeten werken lukt dit 9op10 niet.
KNX_Steven
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 23 feb 2009, 15:53

Re: problemen met Gira rolluikactor

Bericht door KNX_Steven »

Dus, ook als ze eerst in groep niet meegereageerd hebben, en als je ze direct erna individueel bedient, reageren ze wel?
Gek.
Je kan voor alle zekerheid nog 'ns je verbindingen, Groepsadressen en vlaggen van de Groepenobjekten nakijken en nog eens een download doen. Kijk ook eens na in Device Info of er geen fouten zijn. Tracht elektrische problemen uit te sluiten en neem zeker kontakt op met GIRA. Het hoeft niets dramatisch te zijn.
Plaats reactie