Probleem? met Jung 3804 REGHE dimmer

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Probleem? met Jung 3804 REGHE dimmer

Bericht door 747driver »

Lijkt wel alsof de dimmer z'n minimale belasting voor correct functioneren niet ziet.
Nadeel van de instelling Universeel bij mijn dimmer is dat na het opnieuw uploaden van een programma naar de dimmer steeds de belasting wordt getest door even op te dimmen en dan weer terug te dimmen (automatische calibratie procedure).
Ziet er een beetje spooky uit wanneer je dat doet als het donker is en alle verlichting gaat even aan en weer uit....
Heb het load type object geactiveerd en Readable gemaakt om te zien wat voor een type het was en dit vervolgens handmatig ingesteld (dus geen calibratie procedure meer).
zass
Berichten: 50
Lid geworden op: vr 22 okt 2010, 15:03

Re: Probleem? met Jung 3804 REGHE dimmer

Bericht door zass »

Deze dimmer heb ik ook thuis, en deze dimt ook na het downloaden om de belasting te testen. Ook bij mij thuis wordt dit niet gewaardeerd als ik weer aan het experimenteren ben :D.

Ik denk dan ook dat dit het probleem is: bij het testen van de belasting is er te weinig belasting als er geen spots zijn aangesloten op de trafo. Het lijkt mij ook dat de dimmer de 0% en 100% dimwaarde vaststelt in dit proces en deze dus niet vast kan stellen zonder belasting.
Ik gebruik gloeilampen en 230V halogeenspots en ik heb tot nu toe geen enkel probleem gehad met deze dimmer. In ETS zit ook een extra tab waar je de soort belasting kan aangeven voor de dimsystematiek (halogeen, gloeilamp, gebruikersgedefinieerd en lineair). Is dit aanwezig bij de Gira dimmer? Dit lijkt mij de oplossing voor het eerdergenoemde probleem van de stap van lage dimwaarde naar uitschakelen.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Probleem? met Jung 3804 REGHE dimmer

Bericht door 747driver »

Yepp, heeft de Gira dimmer ook die dim karakteristieken.
Plaats reactie