Jalousie schakeling merten

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Plaats reactie
Jeffreyst
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 20:21

Jalousie schakeling merten

Bericht door Jeffreyst »

Hallo , ik kom al een stukje verder met het programmeren van componenten.

Nu wil ik dmv een taster mijn Jalousieaktor REG-K/8x/10 m. HB van Merten schakelen.

ik heb als taster een Room controller display compact module van Jung.

hoe stel ik deze taster in als type schakelaar? geen dimmer functie maar wat wel? ik heb hem nu op switch staan

als ik schakel dan gaat hij ook wel op en neer ( zit nog geen belasting achter ). maar ik kan hem bv niet stop zetten.

dus switch aan = Omhoog
switch uit = omlaag

tot nu toe heb ik geen terug melding geprogrammeerd , alleen wat hierboven staat.

en als ik bv geschakeld heb valt hij vanzelf uit, maar soms als ik dus niks doe schakelt hij vanzelf.

hoe doen jullie het ?

gr

Jeffrey
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Jalousie schakeling merten

Bericht door 747driver »

Mijn tastsensoren hebben de functie "Venetian blinds".
Denk dat je die moet hebben.
Jeffreyst
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 20:21

Re: Jalousie schakeling merten

Bericht door Jeffreyst »

Oke ik zal zo eens kijken, bedankt al voor je reactie !

ik heb merten spul gedownload voor ets 4 , er staat dat hij ook in het engels moet zijn. maar krijg alleen duits te zien , vandaar dat het al wat lastiger is.hoewel deze instelling weer voor de jung taster is :D

als ik wat verder ben laat ik het weten



gr
Jeffreyst
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 20:21

Re: Jalousie schakeling merten

Bericht door Jeffreyst »

Update

Venetian blinds is het idd , bedankt.

Nu nog even uitzoeken hoe ik bv omlaag / omhoog kan onderbreken , dus dat ik bv een gordijn halverwege open wil hebben. nu is het vol open of vol dicht
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Jalousie schakeling merten

Bericht door 747driver »

Als ik kijk naar de software beschrijving van mijn tastsensors zie ik dat er een object is voor "short time operation" en "long time operation".
De eerste zou zijn voor het stoppen van de motor en de tweede voor het op/neer bedienen van de motor.
In de handleiding van de tastsensor worden 4 operation concepts voor jalouzie bediening beschreven.
Ik neem aan dat de handleiding van jouw tastsensor ook wel de mogelijkheden beschrijft?
De jalouzie actoren welke ik heb hebben eveneens objecten voor short en long time operation.
Ik heb geen jalouzien maar gebruik ze als meervoudige schakelaar.
Plaats reactie