iPad: Welke visualisatie? Welke IP gateway?

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Plaats reactie
dsuls
Berichten: 5
Lid geworden op: di 14 jun 2011, 15:24

iPad: Welke visualisatie? Welke IP gateway?

Bericht door dsuls »

Ik ben er ondertussen uit dat ik een iPad ga gebruiken als besturing voor mijn KNX domotica in mijn nieuwbouwwoning.

Nu is het even de vraag: welke visualisatie ga ik gebuiken, en welke gateway?

Op dit moment is een BAOS 771 voorzien, maar persoonlijk leek mij de Loxone Miniserver interessant, omdat deze ondersteuning heeft voor Sonos (wat ik ga gebruiken als multiroom audio). Ik heb echter wel gehoord dat de visualisatie van Loxone redelijk bepert is. Hebben jullie hier ervaring mee?

Het voordeel van die BAOS 771 is dat je er blijkbaar heel wat visualisaties mee kan gebruiken: ayControl, iRidium, xxter, ... Dus om de meeste opties open te laten naar de toekomst toe lijkt dit wel weer interessant. Nu weet ik niet of deze ook kunnen werken met een Loxone miniserver (m.a.w. is deze ook als pure IP gateway te gebruiken?)

Enfin, kunnen jullie eens wat ervaringen delen met de iPad visualisaties die jullie gebruiken? En wat feedback geven i.v.m. mijn keuze?
ferry
Berichten: 86
Lid geworden op: do 19 feb 2009, 19:09
Locatie: NL

Re: iPad: Welke visualisatie? Welke IP gateway?

Bericht door ferry »

Ik gebruik de Jung IPS100 Reg icm de XXter.
Dit werkt zeer goed. De ontwikkelingen van xxter gaan op dit moment in een razend tempo. De xxter kan op dit moment al zeer veel. Vooral de koppeling met de mobotix T24 is zeer handig. Ook het gebruik van de scene's en de planner module zijn zeer handig.

Zo is het heel makkelijk op de Ipad of Iphone je scene's in te stellen of schakeltijden aan te passen.
De interface is op dit moment nog beperkt maar ook hier wordt aan gewerkt. De koppeling met Sonos evenals de android app zijn in ontwikkeling.

Het mooie van de Loxone is idd de koppeling met Sonos + je hebt geen extra IP interface nodig. Een mooi product tegen een zeer scherpe prijs.

Persoonlijk vind ik het wel mooi om te zien dat er de laatste tijd veel "Homeserver"alternatieven komen. Ze hebben allemaal voor en tegens.
Het is dus moeilijk om een keuze te maken en het zal alleen maar moeilijker worden gezien de ontwikkelingen in deze markt in een rap tempo gaan.

Als je iridium wilt gebruik dan zou ik wel adviseren om de Baos te nemen anders kun je maar 1 connectie maken. Heb je een Iphone en een Ipad dan werkt het al niet met een IPS100.
De loxone sluit je rechtstreeks op de bus aan heb je dus verder niets nodig.
dsuls
Berichten: 5
Lid geworden op: di 14 jun 2011, 15:24

Re: iPad: Welke visualisatie? Welke IP gateway?

Bericht door dsuls »

Weet je soms of die xxter ook kan gebruikt worden met een Loxone Miniserver? (m.a.w. de Miniserver enkel gebruiken als IP gateway om zo xxter te draaien)
Plaats reactie